خبرگزاری کار ایران

تشریح جزییات برنامه‌های تابستان دانشگاه فرهنگیان/ برگزاری ترم تحصیلی تابستانه برای دانشجومعلمان

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به تشریح جزییات برنامه‌های تابستان دانشگاه فرهنگیان برای دانشجومعلمان این دانشگاه پرداخت و همچنین از برگزاری ترم تحصیلی در تابستان برای ورود‌های بهمن 91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا صادق‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که امروز در این دانشگاه برگزار شد با اشاره به اینکه در سال گذشته منشوری را به عنوان اصول سیاست حاکم بر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تدوین کردیم، اظهار داشت: این منشور 24 اصل و سیاست دارد و بخشی از آن امسال مورد تاکید قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از این بندها توجه ویژه به فرصت تابستان و استفاده بهینه از این ظرفیت برای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه است، گفت: برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان به برنامه‌های رسمی و غیررسمی تقسیم می‌شود و باید برنامه غیررسمی را به عنوان بعد مهم‌تر در نظر بگیریم؛ چرا که این برنامه‌ها در رسیدن به اهداف دانشگاه و در جهت تکوین شخصیتی دانشجومعلمان نقش موثری دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از اجرای طرح سال تحصیلی پیوسته (تربیت مستمر و مداوم) در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: این طرح ایده‌ای است که برای رسیدن به شکل‌گیری شخصیت دانشجو معلمان اجرا می‌شود و این طرح تمام علائق و سلایق دانشجویان را پاسخگو است.

صادق زاده با اشاره به اینکه بنا بر تاکید سرپرست دانشگاه ستاد سال تحصیلی پیوسته در اوایل ترم دوم (بهمن ماه سال جاری) تشکیل شد، خاطرنشان کرد: وظیفه این ستاد برنامه‌ریزی برای استفاده دانشجومعلمان از اوقات فراغت به منظور تحقق اهداف والای دانشگاه بوده است و انتظار داریم که دانشجو معلمان نسبت به سایر اقشار در زمینه ابعاد هویتی در سطح بالاتری قرار داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌‌های فرهنگی دانشگاه کاملا اختیاری و انتخابی است، اظهار داشت: به هیچ وجه ما در دانشگاه برنامه اجباری نداریم و سعی ما بر این است که طبق منشور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تنوع برنامه داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دانشجو معلمان در تابستان برنامه‌های مکمل ضروری است به تشریح این برنامه‌ها پرداخت.

صادق زاده نخستین برنامه این دانشگاه را در تابستان  برگزاری اردوهای ایرانگردی و ایرانشناسی عنوان کرد و گفت: این برنامه یکی از نیازهای مهم هویتی دانشجویان را پاسخگوست و در آن دانشجو معلمانی که در کانون‌های ایرانگردی و ایرانشناسی عضو می‌شوند، میهمان ومیزبان دانشجو معلمان در طول تابستان خواهند بود.

وی ادامه داد: در برنامه ایرانگردی استان‌های همدان-اردبیل، گلستان-قزوین، کردستان-اصفهان و فارس-لرستان میزبان و میهمان یکدیگر خواهند بود و بیشتر هزینه‌های این برنامه توسط دانشگاه تامین می‌شود، اما به منظور ایجاد احساس مسئولیت بیشتر در دانشجومعلمان حدود 100 هزار تومان برای یک هفته از آنها گرفته خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به برنامه دوم طرح سال تحصیلی پیوسته اشاره کرد و گفت: برنامه دوم ما برگزاری اردوهای جهادی فرهنگی است که در آن دانشجویان نه تنها واقعیت‌های جامعه را لمس خواهند کرد بلکه تجربه متفاوتی برای آنها رقم خواهد خورد. این اردوها با همکاری بسیج برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه سوم اجرای طرح پویش است که در این طرح به دنبال آن هستیم که دانشجومعلمان علاقه‌مند به کارهای پژوهشی، آموزش‌های مهارتی ببینند.

اجرای طرح رویش را از دیگر برنامه‌های تابستان دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: بر این اساس دانشجومعلمانی که در قالب انجمن‌های علمی،‌ تشکل‌ها، نشریات و کانون‌ها فعالیت می‌کنند، آموزش‌های مهارتی می‌بینند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ اجرای طرح المپیاد ورزشی و برگزاری جشنواره‌های علمی، فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه‌های تابستان دانشگاه فرهنگیان به شمار می‌رود.

وی همچنین به برگزاری اردوهای حیات طیبه اشاره کرد و گفت: این اردو سال گذشته به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در مشهد مقدس برگزار شد و امسال این کار نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

صادق‌زاده با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده حدود 5.7 درصد از دانشجویان کل کشور در فعالیت‌های فرهنگی فعال هستند، اظهار داشت: به دلیل اینکه سطح برنامه‌های فرهنگی افزایش یابد ترجیح این است که دانشجومعلمان یک یا دو مورد از این برنامه‌ها را انتخاب کنند تا دانشجومعلمان بیشتری از این برنامه‌ها بهره ببرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از برگزاری ترم تحصیلی در تابستان برای ورود‌های بهمن 91 خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه مهر 95 اولین دوره فارغ‌التحصیلان دانشگاه باید وارد آموزش و پرورش شوند و به این منظور که تمامی ترم‌ها گذرانده شوند، امسال برای ورودی‌های بهمن 91 ترم تحصیلی در تابستان خواهیم داشت و قرار است؛ دانشجویان از تاریخ 4 مرداد تا 10 شهریور در این دوره حضور داشته باشند.

وی همچنین از برگزاری برنامه‌های ویژه این دانشگاه برای فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان خبر داد.

کد خبر : ۲۸۵۴۹۳