خبرگزاری کار ایران

ابلاغ آئین‌نامه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۰۰۸

آئین‌نامه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که به توشیح وزیر بهداشت نیز رسیده است، توسط معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به رؤسای دانشگاه‌ها برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، در راستای قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور حمایت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تقویت روحیه و بنیه علمی دانشجویان مستعد و توانمند و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های جمعی علمی و کارگروهی، افزایش مهارت‌های عملی و همچنین بهره‌گیری از توانمندی و خلاقیت آنان در تحقق پیشرفت علمی و نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری و ایجاد کارآفرینی، انجمن‌های علمی دانشجویی در عرصه‌های مختلف دانش سلامت با حمایت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طبق مفاد آیین نامه انجمن‌های علمی دانشجویی تشکیل می‌شوند و به فعالیت می‌پردازند.

این آئین‌نامه که در 5 فصل و 25 ماده تهیه و تدوین شده و به توشیح وزیر بهداشت رسیده است توسط دکتر محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای اجرا ابلاغ شد.

براساس این گزارش، در فصل اول این آیین‌نامه تعاریف، اهداف و کلیات شرح داده شده است. در فصل دوم ضوابط تشکیل و صدور مجوز انجمن علمی دانشجویی قید شده و فصل سوم به شرایط و ضوابط  نظارت بر فعالیت انجمن علمی دانشجویی اختصاص دارد.

برپایه این گزارش، دانشگاهیان وزارت بهداشت می‌توانند نحوه طرح و رسیدگی به شکایات و تخلفات انجمن‌های علمی دانشجویی را در فصل چهارم این آیین‌نامه مطالعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز