خبرگزاری کار ایران

تاکید ربیعی بر برقراری مستمری و پوشش بیمه دانش‌آموزان شین‌آباد

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۲۶۵

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران عامل سازمان بیمه سلامت و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام کرد در خصوص برقراری مستمری و صدور دفترچه درمان برای دانش‌آموزان شین‌آباد اقدامات لازم را به عمل آورند.

به گزارش ایلنا، در دستورالعمل ربیعی آمده است: «اتفاق دردآور آتش‌سوزی در مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد شهرستان پیرانشهر در 15 آذرماه 1391 که باعث سوختگی جمعی از دانش‌آموزان این مدرسه ابتدایی شد حادثه تلخی بود که خاطر همه شهروندان ایرانی را سخت آزرد. اگرچه شجاعت و روحیه پرامید کودکان حادثه‌دیده ایشان را بر آن داشته تا با تلاش و کوشش و همراهی خانواده خود، رؤیاهای کودکی‌شان را تحقق بخشند و امیدوار و موفق زندگی کنند، اما این چیزی از مسئولیت دولت در قبال این عزیزان نمی‌کاهد؛ لذا بنا بر دستور ویژه رئیس جمهور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر حسب وظیفه الهی، انسانی و مأموریت سازمانی، حمایت از این فرزندان ایران اسلامی را در دستور کار قرار می‌دهد. بر این اساس سازمان‌های تابعه زیر موظف‌اند در چارچوب امکانات و اختیارات، اقدامات زیر را در اسرع وقت به انجام رسانند:

1. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مکلف است با توجه به موافقت هیأت امنا نسبت به برقراری مستمری برای دانش‌آموزان به مبلغ ماهانه 6 میلیون ریال از اول فروردین سال 94 اقدام کند.

2. سازمان بیمه سلامت موظف است نسبت به برقراری پوشش بیمه پایه درمان دانش‌آموزان و تمهید شرایط لازم برای پوشش و ارائه خدمات درمان تحت پوشش بیمه اقدام مقتضی انجام دهد.

مقتضی است؛ ضمن انجام موارد مذکور، نتیجه اقدامات و فرایند درمان و بهبود کودکان مدرسه شین‌آباد به اینجانب گزارش شود».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز