خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان بنیاد شهید:

ناجا در سال گذشته بیش از 100 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۸۹۶

قائم مقام سازمان بنیاد شهید و ایثارگران کشور گفت: نیروی انتظامی در طول 25 سال گذشته همواره به دنبال تحول، رضایت و تامین امنیت جامعه بوده و امروز به عنوان نیرویی سرامد، کارامد، موثر و تعیین کننده در امنیت کشور فعالیت می کند.

به گزارش ایلنا، محسن انصاری در دومین گردهمایی و کارگاه آموزش تخصصی ایثارگران ناجا با تاکید بر اینکه امنیت، آسایش و رفاه امروز کشور را مدیون شهدا، جانبازان، ایثارگان و آزادگان هستیم گفت: امرزو ناجا بعد از گذشت ربع قرن از تشکیل آن بر تراز شایسته جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و به عنوان یک نیروی راهبردی در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در طول 25 سال گذشته همواره به دنبال تحول، رضایت و تامین امنیت جامعه بوده و امروز به عنوان نیرویی سرآمد، کارآمد، موثر و تعیین کننده در امنیت کشور فعالیت می کند وامنیت کشور ما در منطقه ای که پر از آتش است مثال زدنی است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ناجا توانسته در مقاطع حساس و حوادث سنگین آزمون های دشواری را پشت سر گذاشته و از آنها سربلند بیرون آید ،گفت: رشادت ها، فداکاری ها و مدیریت های مطلوب در هردوره فرماندهی و ایثار ماموران ناجا باعث امنیت، اقتدار و هویت راهبردی ناجا شده  و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را مظهر اقتدار ملی، مظهر حاکمیت نظام و پرسنل این نیرو را مجاهد فی سبیل الله معرفی می کنند و همچنین اعتماد مردم را بالاترین سرمایه اجتماعی می دانند ناجا توانسته این سرمایه بزرگ اجتماعی را بدست آورد.

وی افزود: پرسنل ناجا با روحیه انقلابی، شهادت طلبی، ولایی و ایثارگرانه در مسیر اعتماد سازی حرکت کردند و این نیرو در سال 93 بیش از صد شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است و این آمار نشان از راه عاشورایی و سرخ ناجا دارد.

به گفته انصاری هیچ نیرویی مانند نیروی انتظامی عاشق شهادت طلبی و این راه نیست و ناجا در مسیر تحول سازمانی و درونی روی پرسنل خود کار کرده و روحیه شهادت طلبی را در آنها به وجود آورده است.

بنابرگزارش پایگاه خبری پلیس، وی گفت: وظیفه ما ادامه این راه و زنده نگه داشتن راه و یاد و خاطره شهدا است و باید به نسل جدید خود آموزش دهیم و بستر حرکت مجاهدانه و شهادت طلبی را حفظ کنیم؛ باب شهادت در نیروی انتظامی باز است و شهادت طلبی همچنان ادامه دارد چرا که ناجا همواره در حال مقابله با خطر، دشمنان ، اشرار و در حال عملیات است و وارد عرصه های خطرناک می شود.

وی در ادامه به قانون جامع خدمات رسانی اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید متولی راهبری خدمات رسانی به ایثارگری و در دبیرخانه توسعه فرهنگ شهادت مسئولیت ملی دارد اما با این همه باید همه دستگاه ها در کار فرهنگی شهادت و ایثارگری فعال باشند.

قائم مقام بنیاد شهید ادامه داد: قانون جامع خدمات رسانی پس از طی فراز و نشیب ها تصویب و ابلاغ شد و از سال گذشته تا کنون بیش از 70 درصد از این قانون اجرایی شده است؛ باید در قانون برنامه ششم برای ایثارگری فصل جدید داشته باشیم و برنامه ما ارتقای جایگاه ایثارگری است چرا که در برنامه پنجم تنها به موارد مادی پرداخته شده بود اما به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجهی نشده بود.

انصاری به طرح سپاس و سرکشی از خانواده ها اشاره کرد و گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند به خانوده های شهدا سرکشی کنید و از طرف نظام از آنها سپاسگذاری کنید گفت: در سال حدود 430 هزار بازدید از خانواده شهدا در سراسر کشور صورت می گیرد و خوشبختانه در ناجا نیز به این امر توجه شده است به طوری که سردار احمدی مقدم نیز در سرکشی از خانواده های شهدا همت داشتند و سردار اشتری نیز از نیروی های قدیمی و دارای روحیه جهادی و انقلابی و دینی و ایثارگری هستند و به این امر توجه دارند.

انصاری در خصوص تهیه صورت سانحه برای تعیین درصد جانبازی یا شهید گفت: ناجا تقریبا هر هفته یک سانحه دارد که ممکن است در دیگر نیروهای مسلح کمتر باشد پس بر اساس تطبیق مصادیق در نوشتن صورت سانحه ها توجه داشته باشیم و عجولانه تهیه نکنیم؛ در خصوص رزمندگان قدیمی نیز که به فکر تهیه صورت سانحه و امور اداری نیز نبوده اند آنان را درک کرده و برای این افراد فعالانه عمل کنید.

گفتنی است: در ابتدای این جلسه معاون نیروی انسانی ناجا سردار محمدتقی عصار نیز گفت: توفیق ناجا این است که باب شهادت در آن باز است و ما سالانه دهها شهید تقدیم انقلاب می کنیم با انتصاب فرمانده جدید ناجا رویکرد حفظ و ارتقای ارزشهای اسلامی است و فرماندهی ناجا پیگیر افزایش تلاش های بخش ایثارگران ناجا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز