خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

200 هزار خانوار در نان شب خود مانده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۴۲۹

شهردار تهران گفت: 200 هزارخانوار نیازمند که در نان شب خود مانده‌اند، در شهر تهران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در همایش سراسری علما و ائمه جماعات مساجد تهران با بیان اینکه پس از سال‌ها مبارزه، به یک نظام اسلامی والا رسیده‌ایم و این نعمت بزرگ الهی است، گفت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده است که تلاش می‌کنیم، تبلیغ دینی را در ساختار نظام و حکومت بیاوریم که البته من با این موضوع مخالف نیستم و ارکان حکومت باید دینی باشد، اما اگر احساس می‌کنیم از این طریق می‌توانیم، ذهنیت و رفتار مردم را دینی کنیم، این اشتباه است.

وی با اشاره به این مطلب که از شهرداری تهران به خاطر برپایی نماز جماعت و امر معروف و نهی از منکر تقدیر شده است، گفت: نگاه ساختاری به دین وجود دارد، اما آیا این موضوع سبب شده که بتوانیم؛ عدالت را در شهرداری پیش ببریم و آیا کارکنان ما به چنین سطحی رسیده‌اند؟

شهردار تهران اضافه کرد: تبلیغ دین بزرگترین رسالت شما روحانیون است و به این معنا است که رفتار و ذهنیت مردم را پیش ببریم.

شهردار تهران با اشاره به اهمیت زندگی قرآنی در کشورافزود: در جامعه اسلامی نباید فقر و تکاثر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی وجود تعلیم و تکریم ضرورت دارد، اما آیا امروز در جامعه ما تعلیم، تکریم و خودآگاهی در سطحی که زیبنده مردم ما باشد، وجود دارد؟

قالیباف با تاکید بر لزوم توجه به نیازمندان در جامعه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این شهر ما را رنج می‌دهد، موضوع فقر و تکاثر است. ما در شهرداری می‌توانیم در این خصوص اقدام کنیم. این دو موضوع مکمل یکدیگر هستند و باید در کنار هم حل شوند.

وی ادامه داد: در این شهر 500 یا 600 هزار خانواده داریم که وضعیت خوبی دارند و 200 هزار خانواده که در نان شب خود مانده‌اند و همه باید بسیج شویم تا این موضوع را حل کنیم.

شهردار تهران عنوان کرد: ما در شهرداری تهران و خصوصاً فروشگاه شهروند از خیرینی که می‌خواهند به نیازمند کمک کنند، حمایت می‌کنیم و اجناسی را که به این منظور خریداری می‌کنند، تخفیف می‌دهیم و بسته‌بندی می‌کنیم.

قالیباف تاکید کرد: ما در شهرداری قصد داریم، شرایطی فراهم کنیم تا هیچ فردی در تهران گرسنه نخوابد، البته منظور ما متکدیانی که ماهی چند میلیون تومان درآمد دارند، نیست. بلکه ما افراد باشخصیتی داریم که در تامین حداقل نیازهای خود دچار مشکل هستند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه توجه به نیازمندان و فقرا در مساجد اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: مساجد باید فعال‌تر باشند و باید دست به دست یکدیگر دهیم تا فرهنگ قرآنی و زندگی مومنانه‌ را در شهر تهران مورد توجه قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز