خبرگزاری کار ایران

متصدی:

مدیریت پسماند در کشور نامناسب است

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۳۷۴

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: وضعیت مدیریت پسماند در کشور نامناسب است.

به گزارش خبرنگارایلنا، سعید متصدی در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ  به سوال خبرنگاران در ارتباط با امحای پسماند الکترونیک در کشور گفت: چند نقطه از کشور در این زمینه فعال هستند و یک مرکز نیز این مجوز را گرفت که هزار و پانصد کیلو از این پسماند را از کشور خارج کند و به ازای آن بتواند تکنولوژی امحای پسماند الکترونیک را به کشوربیاورد اما باید توجه کنیم که به طور کلی وضعیت پسماند عادی در کشور نامناسب است. پسماند الکترونیک نیز که جای خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم باید انگیزه داشته باشند تا در بازیافت کمک کنند. بنابراین قصد داریم؛ تا با تسهیلات صندوق ملی محیط زیست به این برنامه کمک کنیم. همچنین تاکید عمده ما بر روی تفکیک پسماند است که در تهران 10 درصد و در کل کشور 20 درصد پسماند تفکیک می‌شود که این عدد باید به 40 درصد برسد.

متصدی در ارتباط با وضعیت معادن بحر آسمان و گل‌گهر گفت: هیچ معدنی نباید آلودگی داشته باشد و سبب ایجاد اعتراض در میان مردم شود. با آماده شدن ضوابط زیست محیطی معادن، همه معادن موظف به پاسخگویی در برخی مسائل خواهند شد. همچنین معدن بحر آسمان نیز مجوز ندارد.

وی ادامه داد: در طول 18 ماه اخیر همچنین نیروگاه چابهار هیچ مجوزی را نداشته، مگر آنکه در گذشته این مجوز صادر شده باشد.

متصدی در ارتباط با آلودگی آب تهران و نیترات موجود در آب گفت: در گذشته در برخی از شبکه‌های خصوصی آب میزان نیترات بالا بوده و میزان نیترات نیز به سادگی پایین نخواهد آمد. وظیفه رسیدگی به این مسئله برعهده وزارت نیرو و وزارت بهداشت است. همچنین باید عنوان کنم که بخشی از سفره آب زیرزمینی نیز آلوده به نیترات است. بنابراین شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آب باید به سرعت تکمیل شود.

متصدی در مورد مدیریت پسماند بیمارستانی گفت: مسئولیت امحای پسماند با تولیدکننده آن است، صحبت‌های خوبی در این زمینه با وزارت بهداشت شده، و وزارت بهداشت و شهرداری نیز در حال عقد تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه هستند تا براساس اصول علمی مشکل حل شود.

وی افزود: تاکید ما بر این است که شیوه بازیافت یا امحای پسماند باید متفاوت باشد. دربرخی موارد دوگانه سوزها در برخی موارد کمپوست می‌تواند موثر باشد. البته در همه دنیا برای امحای زباله‌های بیمارستانی از زباله‌سوز استفاده می‌کنند، اما این شیوه نباید تنها شیوه امحای پسماند در کشور باشد.

متصدی افزود: همچنین سازمان محیط زیست وظیفه داشت؛ محل‌های امحای پسماند را به وزارت کشور و وزارت صنعت معرفی کند که خوشبختانه این کار انجام شد و یکی از این محل‌ها در قزوین در حال تجهیز است و امیدواریم بقیه مراکز نیز هرچه زودتر وارد چرخه عمل شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز