خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد:

صدور اخطاریه زیست محیطی به 8 بیمارستان تهران

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۳۵۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: هشت بیمارستان در تهران فاقد سیستم تصفیه خانه هستند که اخطاریه زیست محیطی لازم در این خصوص صادر و به آنها ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا، حیدرزاده در حاشیه طرح جهادی پایش بیمارستان‌های تهران با اشاره به اینکه از طرح جهادی پایش بیمارستان‌ها علاوه بر شهر تهران در شهرستان‌های ری و رباط کریم نیز اجرا خواهد شد افزود: در این طرح که به صورت سرزده از بیمارستانها بازدید به عمل می‌آید 2 موضوع وضعیت تصفیه خانه فاضلاب و دیگری وضعیت امحاء پسماندهای عفونی در بیمارستانها توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در آغاز این طرح بیمارستان هاشمی نژاد مورد بازدید و بررسی قرار گرفت افزود: خوشبختانه سیستم تصفیه فاضلاب این بیمارستان در وضعیت مناسبی قرار داشته گرچه این مرکز گزارش خوداظهاری خود را نیز به موقع ارائه کرده است و نمونه‌برداری هم از خروجی تصفیه خانه برای انجام راستی آزمایی توسط کارشناسان بعمل آمده است.

حیدرزاده اظهار کرد: طی چند ماه گذشته پسماندهای عفونی و شیمیایی این بیمارستان توسط پیمانکار این مجموعه به شهرستانهای اطراف تهران منتقل می شد که با پیگیری محیط زیست خوشبختانه این مسئله برطرف شده است و در مجموع رضایت نسبی از عملکرد این مجموعه وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به فعال بودن اکثر سیستم‌های تصفیه خانه در شهر تهران اشاره و بیان کرد: هشت بیمارستان در تهران فاقد سیستم تصفیه خانه هستند که اخطاریه زیست محیطی لازم در این خصوص صادر و به آنها ابلاغ شده است.

حیدرزاده ادامه داد: با توجه به تحول خوبی که در نظام سلامت کشور ایجاد شده امیدوار هستیم که وزارت بهداشت به موضوعات زیست محیطی مانند موضوع امحاء زباله و سیستم تصفیه خانه نگاه ویژه داشته باشد.

وی در بخشی از سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین محیط زیست و شهرداری و وزارت بهداشت در هفته‌های آتی اشاره و بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یک مرکز زباله سوز 300 تنی برای زباله‌های بیمارستانی در آرادکوه کهریزگ احداث خواهد شد که در این صورت بسیاری از مشکلات زباله‌های بیمارستانی برطرف خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سامانه ویژه حمل زباله‌های بیمارستانی توسط شهرداری تهران بزودی فعال خواهد شد، گفت: با فعال شدن این سامانه کلیه زباله‌های بیمارستانی به صورت مجزا از زباله‌های شهری جمع‌آوری خواهند شد.

حیدرزاده در پایان با اشاره به اینکه زباله عفونی توسط اتوکلاو صرفا بی خطرسازی می‌شود و در حال حاضر با ایزولاسیون جداگانه دفن می‌شود خاطر نشان کرد: به اعتقاد ما بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی پایان امحاء نیست و زباله سوز مرکزی قطعا باید اجرایی شود و امیدواریم تا پایان سال این مرکز فعال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز