خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره):

60 درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۲۷۵

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جمع آوری صدقات از طرق سنتی را امری پرهزینه عنوان کرد و یادآور شد: در بخش مشارکت های مردمی و جمع آوری صدقات از روش های الکترونیک به روز بهره مند خواهیم شد.

به گزارش ایلنا از کمیته امداد امام خمینی (ره)، سید پرویز فتاح در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون صنایع و معادن و شورای های مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب هم چنین افزود: باید با تعیین شاخص های مختلف فقر، به مساله فقر در کشور به صورت علمی و ریشه ای پرداخت.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه این نهاد مردمی است، تصریح کرد: ما باید از انجام اموری که باعث خدشه دار شدن این اعتماد می شوند، پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه اشتغال و خودکفایی نیازمندان، رویکرد اصلی کمیته امداد و مطالبه رهبر معظم انقلاب است ، تامین مسکن ، درمان ، بهداشت و بیمه تامین اجتماعی را از دیگر برنامه مهم این نهاد خواند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه 60 درصد خانواده های تحت حمایت این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند بار دیگر بر زنانه شدن فقر در کشور هشدار و خواستار تصویب قوانین حمایتی در این بخش شد.

وی بهره گیری از تمام ظرفیت های کشور در امر فقر زدایی را مهم دانست و بر مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد.

براساس این گزارش، دراین جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر توجه به ایجاد اشتغال پایدار، مسکن نیازمندان ، توزیع عادلانه یارانه‌ها، حمایت از تولید کنندگان فرش در روستاها ، ترویج فرهنگ وقف ، توجه به مسئله فقر زنان در کشور ، راه اندازی بانک قرض الحسنه ، توجه به مشاغل خانگی و روستایی و تقویت بخش نظارتی کمیته امداد تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز