خبرگزاری کار ایران

ساجدی‌نیا خبر داد:

جمع‌آوری بیش از 600 معتاد متجاهر

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۰۵۷

رییس پلیس پایتخت گفت: در عملیات شب گذشته بیش از 600 معتاد متجاهر جمع‌آوری و نیم تن مواد مخدر کشف شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار ساجدی‌نیا صبح امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح امنیت محله‌محور در سال 94 انجام می‌شود، گفت: شب گذشته در حوزه منطقه 12 شهر تهران این طرح عملیاتی شد.

وی افزود: از این رو در شب گذشته تاکنون 115 نفر دستگیر و نیم تن انواع مواد مخدر مربوط به اشخاص دستگیر شده کشف و ضبط شد.

رییس پلیس پایتخت گفت: همچنین طی این عملیات 600 نفر از معتادان دستگیر شدند و طرح انضباط اجتماعی با توجه به بحث مبارزه با موادمخدر ادامه خواهد داشت.

ساجدی‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مقابله پلیس با مراکز خالکوبی غیرمجاز گفت: پلیس بر اساس حکم مراجع قضایی این موضوع را بررسی خواهد کرد، در نهایت تصمیم‌گیرندگان در این باره مراجع قضایی هستند.

وی افزود: وزارت بهداشت این مراکز را غیربهداشتی عنوان کرده و اگر از پلیس برای مقابله با این مراکز درخواست شود، وارد عمل می‌شویم.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به قول شهرداری تهران برای اضافه کردن ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر یادآور شد: خوشبختانه شهرداری تهران و ستاد مبارزه با مواد مخدر پایتخت توانستند؛ 1600 نفر بر ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر پایتخت اضافه کنند و امیدواریم طبق وعده داده شده، ظرفیت 5 هزار نفری این مراکز نیز تا پایان خرداد افزوده شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ظرفیت لازم برای این مراکز در تهران بزرگ تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده تهران نیازمند مراکز نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت 12 هزار نفر است که پلیس پایتخت به محض تأمین این ظرفیت از سوی مراکز متولی آن ظرف مدت 24 ساعت می‌تواند تهران را از وجود معتادان متجاهر پاکسازی کند.

ساجدی‌نیا در پاسخ به سوال دیگری درباره تصویب شورای شهر تهران به منظور ممانعت از ورود موتوسیکلت‌های بنزینی به منطقه 12 و بازار و تناقض آن با حقوق شهروندی گفت: طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12 شامل حوزه‌های مختلفی است، ولی در مجموع رعایت حقوق شهروندی و مطابقت مصوبه‌های شورای شهر با قانون از جمله اولویت‌های ماست و شهرداری و سایر ارگان‌ها به هیچ وجه به دنبال اجرای طرحی نیستند که حقوق شهروندی را مخدوش کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز