خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۰۰۳

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین و ابلاغ دستورالعمل اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های آموزشی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی افزود: مهمترین عرصه آموزش های بالینی، بیمارستان های آموزشی هستند.

به گفته وی، با توجه به الگوی ادغام نظام آموزش و پژوهش در ارائه خدمات، نقش آفرینی بیمارستان ها در ارتقای آموزش های بالینی بسیار با اهمیت است.

لاریجانی، نظام اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان ها را یکی از مهمترین الگوهای رصد فعالیت های بیمارستانهای آموزشی و ارزیابی عملکرد آنها بیان کرد و افزود: در این الگو ابعاد مختلف عملکرد یک بیمارستان که آن را برای ارائه آموزش بالینی در سطوح مختلف مناسب می سازد، از سوی کارشناسان خبره این امر مورد بررسی قرار گرفته و انطباق آنها با استانداردهای تعریف شده موجود ارزیابی می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: این دستورالعمل بدنبال اجرای برنامه اعتبار بخشی درمانی بیمارستان ها و از سوی دیگر با توجه به ملاحظات آموزشی قابل توجه در بیمارستان ها در کنار فعالیت های درمانی، تدوین و به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

لاریجانی افزود: در این دستورالعمل بمنظور اجتناب از تکرار فرآیندهای ارزشیابی و تسریع در امر ارزیابی، استانداردهای اعتباربخشی درمانی بیمارستان ها به عنوان پایه اعتباربخشی آموزشی لحاظ شده و سایر استانداردهای مورد نیاز یک بیمارستان برای ورود و یا ادامه فعالیت آموزشی مورد اشاره قرار گرفته است.

به گفته لاریجانی، این استانداردها حیطه های مختلف از جمله الزامات مدیریتی آموزشی، امکانات آموزشی، برنامه های آموزشی جاری و نیروی انسانی مورد نیاز آموزش را در بر گرفته است.

وی همچنین بر لزوم اتمام روند خودارزیابی بیمارستان­ها از سوی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تا پایان شهریور ماه تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز