خبرگزاری کار ایران

در راستای حمایت از هتل‌سازی؛

پرونده تخلف «هتل اسپیناس» با یک تماس تلفنی بسته شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۲۱۸

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران طرح استیضاح خود از شهردار را پس گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل قناعتی در صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به پرونده هتل اسپیناس گفت: یکشنبه گذشته با شهردار تهران در این خصوص صحبت کردیم که نهایتا من قانع نشدم و طبق روال شورا باید 11 امضا برای استیضاح شهردار جمع‌آوری کنم.

وی ادامه داد: در فرصتی که قانون برای من مشخص کرده است، بررسی‌های مجددی انجام داده تا دلایل منطقی‌تری خدمت اعضای شهر  داشته باشم.

قناعتی گفت: سلطانی فر معاون رئیس جمهور با من تماس گرفتند و در خصوص مشکلاتی که در بحث توریسم و هتل‌سازی در کشور داریم با من گفت‌وگو کردند. همچنین تاکید کردند در چشم‌انداز سال 1404 باید 400 هتل داشته باشیم، اما اکنون تنها صد هتل داریم که این تاسف بار است و باید با دید مثبت‌تری به هتل اسپیناس نگاه کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: سلطانی‌فر در این باره تاکید کرد که سازنده این هتل 400 میلیارد تومان هزینه کرده و نظام وام اندکی  به او داده است.

قناعتی  گفت: 19 نفر از اعضای شورا نظرشان بر این بود که اگرچه نظر ما در این خصوص درست است، اما با توجه به اهمیت بحث هتل درخواست داشتند که از طرح سوال گذشته و بگذاریم  افرادی که می‌خواهند، نقشی در فعال کردن اقتصاد شهر داشته باشند کار خود را انجام دهند.

قناعتی افزود: به احترام اعضای شورا افرادی که در کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند و معاون رئیس‌جمهور طرح استیضاح  خود را پس می‌گیرم، اما طی صحبت‌هایی که با قالیباف داشتم وی گفت؛ اگر متوجه شوم شهردار من تخلف کرده با او برخورد می‌کنم و من برای اینکه به همه این اطمینان را بدهم که تخلف شده است، بحث ساخت و ساز خارج از تراکم را مطرح کردم.

عضو شورای شهر گفت:  حرف من به این نیست که هتل‌سازی انجام نشود، ما با این دست اقدامات موافقیم و به کسانی که در این زمینه اقدام می‌کنند، کمک می‌کنیم و امیدوارم این هتل کار خود را با قدرت ادامه داده  و از نهادهایی که باید به این هتل خدمات‌دهی می‌کردند و به خاطر صحبت‌های من در کارشان تاخیر ایجاد شده، می‌خواهم به کار خود ادامه دهند تا بتوانیم در آینده خدمات‌دهی خوبی در بحث توریسم داشته باشیم.

قناعتی با اشاره به ساخت‌وسازهای انجام شده در منطقه 2 گفت: برخی مالکان این منطقه در حال ساخت و ساز هستند که باعث افزایش ملک آنها می‌شود از شهردار منطقه می‌خواهم جلوی ساخت و ساز آنها را بگیرد، چرا که ما می‌خواهیم این زمین‌ها را تملک کنیم و به فضای سبز اختصاص دهیم و وقتی آنها در این زمین‌ها ساخت و ساز می‌کنند قیمت آن بالا می‌رود، لذا  درخواست می‌کنم جلوی ساخت و ساز بی‌رویه گرفته شود.

در ادامه اسماعیل دوستی خطاب به قناعتی گفت: اگر تخلفی در هتل اسپیناس ببینم موضوع را به معاون رئیس‌جمهور که هیچ به خود رئیس‌جمهور هم نمی‌بخشم.

عضو کمیسیون ماده 100 ادامه داد: هتل که هیچ اگر بهترین مکان برای بهترین شخصیت هم باشد و مرتکب خلاف شود، باید جریمه شده یا در صورت لزوم حکم تخریب آن صادر شود. اینکه دو هفته وقت شورا را بگیریم و هر روز یک چیز بگوییم روال شورا نیست اینجا نمی‌شود 4 هزار و 700 متر تخلف را ببخشیم و جلوی هر تخلفی را بدون سیاسی بازی می گیریم و اگر تخلفی انجام شده باشد، باید جریمه شود و به هیچ تلفنی هم گوش نمی‌دهیم.

دوستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت و ساز مرقد مطهر امام خمینی (ره) گفت: در این امر مردم، دولت و شهرداری تهران نقش داشتند و امیدوارم امسال شاهد پذیرایی بهتر از زائران امام باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز