خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران خبرداد:

کسب 400 میلیارد تومان درآمد برای شهرداری تهران از طریق پرداخت عوارض شهری

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران از کسب 400 میلیارد تومان درآمد برای شهرداری تهران از طریق پرداخت عوارض شهری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی رزمی در مراسم اهدای جوایز خوش‌حسابی سال 93 گفت: شهرداری تهران از سال 86 طرح جامع درآمدهای پایدار را برای پایدارسازی درآمدهای شهرداری تهیه کرد که نهایتا توسط شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران افزود: شهردرای تهران از سال 86 در قالب این طرح برنامه‌های مختلفی را شروع کرده که بررسی نتایج آن نشان می‌دهد شهرداری به اهداف خود در این زمینه رسیده است.

رزمی یادآور شد: در سال 85 ، میزان درآمدهای پایدار شهرداری 180 میلیارد تومان بوده است. یعنی 12 درصد از کل درآمدهای شهرداری پایدار و 78 درصد آن درآمدهای ناپایدار بوده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران اظهار کرد: خوشبختانه بعد از اقدامات انجام شده در سال 93 سهم 12 درصدی درآمدهای پایدار به حدود 45 درصد رسید و در قالب این طرح برنامه‌هایی اجرا شد که یکی از مهمترین آنها طی 8 سال گذشته برگزاری جشن خوش‌حسابی  در راستای فرهنگ‌سازی و مشارکت شهروندان بود که با استقبال خوب شهروندان تهرانی مواجه شد ودر سال 93 بیش از 50 درصد شهروندان تهرانی در این جشن مشارکت داشتند.

رزمی  ادامه داد: در شهر تهران بالغ بر 5 میلیون و 500 هزار قبض برای عوارض کسب و پیشه، نوسازی و مدیریت پسماند با همکاری شرکت پست صادر شد .

وی افزود: در سال 93 قرار شد کلیه شهروندانی که تا پایان آن سال بهای خدمات خود را به طول کامل پرداخت کنند در جشن خوش‌حسابی شرکت کنند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بالغ بر 2 میلیون و 775 هزار میلیون قبض توسط شهروندان تهرانی پرداخت شده است که حاصل آن 400 میلیارد تومان درآمد برای شهرداری تهران بود.

وی تاکید کرد: طی سیاست‌های تشویقی شهرداری تهران سعی کردیم مراجعات شهروندان تهرانی را به شهرداری، بانک و ... به حداقل رسانده تا شهروندان بتوانند به صورت الکترونیکی عوارض خود را پرداخت کنند که امتیاز افرادی که به این شیوه عوارض خود را پرداخت کرده‌اند دو برابر سایرین بود.

رزمی گفت: در سال 93، 16 میلیارد و 200 میلیون تومان برای پرداخت‌کنندگان عوارض در نظر گرفته شد و 10 درصد عوارض را نیز برای این افراد  کاهش دادیم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران تاکید کرد: اگر خدمات و پروژه‌ای در شهر اجرا شده است با مشارکت شهروندان بوده است.

کد خبر : ۲۸۱۱۲۴