خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

جهت‌گیری طرح تحول سلامت، مناطق محروم است

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۰۳۶

وزیر بهداشت گفت: جهت گیری طرح تحول سلامت مناطق محروم است و طی دو سه ماه آینده متخصصین بیشتری در منطقه سیستان توزیع خواهند شد.

به گزارش ایلنا، سیدحسن هاشمی با اشاره به وقایع و مشکلات دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی گفت: در حال حاضر مدیرانی که در دولت تدبیر و امید خدمت می‌کنند عصاره سالهای دفاع مقدس هستند و همگی تجربه دوران دفاع مقدس را داشته اند و تجارب مدیریتی طولانی دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر شاخص‌های بهداشتی درمانی کشور، ارتقای چشمگیری داشته است و قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست یادآور شد: البته برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

دکتر هاشمی تصریح کرد: در یک سال گذشته مشکل کمبود پزشک در شهرستانهای بالای 20 هزار نفر رفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 83 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان از خدمات مامایی بهره‌مند شده اند.

وی در خصوص اظهارات هاشمی استاندار زابل مبنی بر آمادگی زابل برای آموزش های بین‌المللی به دانشجویان کشورهای همسایه به ویژه افغانستان گفت: اگر چنین اقدامی در زابل و جنوب استان صورت گیرد توانمندسازی کشورهای همسایه منجر به ارتقای شاخص های بهداشت و درمان کشورهای همسایه خواهد شد و به طور غیرمستقیم مشکلات کشور نیز دراین خصوص کمتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری برای پیشگیری از بیماریها در آن سوی مرزها به نفع مردم کشور ما نیز هست و از ورود بیماریها از مرزها به داخل کشور پیشگیری می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح بیمارستان 82 تختی زهک گفت: کلنگ احداث این بیمارستان در سال 88 به زمین خورده است و دو سال گذشته با تسریع در احداث این بیمارستان در حال حاضر شاهد بهره برداری از این بیمارستان و ارائه خدمات به مردم این منطقه هستیم.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: جهت‌گیری این طرح مناطق محروم بوده است اما در حال حاضر خوشبختانه همه مردم کشور از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی همچنین تجهیز مراکز درمانی که مورد درخواست نماینده مردم این استان بود را مورد اشاره قرار داد و گفت: با پی گیریهای انجام شده دستگاههای سونوگرافی نیز به شهرستان زابل رسیده است و به زودی راه اندازی خواهد شد.

بنابراین گزارش در پایان این مراسم از طرف یکی از هنرمندان سیستانی، تابلوی نقاشی فولکوی مرد توتن سوار در دریاچه زیبای هامون به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز