خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ورزش و جوانان:

چه کرده‌ایم که سربازی از چشم جوانان ما افتاده است؟

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۵۴۲

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: چه کرده‌ایم که سرابازی از چشم سربازان ما افتاده است و زیبایی‌هایی که جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس می‌دیدند، کمرنگ شده است‌؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود گلزاری معاون وزیر ورزش و جوانان در هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر (جوان سرباز) نیرو‌های مسلح گفت: در انقلاب اسلامی تحول زیادی در مقوله سرباز و سربازی انجام شده است و امروز شما بهتر می‌دانید که اگر جنگی شروع شود، چقدر کشورهای مختلف برای حفظ سربازانشان به مسائل تفریحی مضر روی می‌آورند، 20 درصد سربازان آمریکایی پس از جنگ در عراق و بازگشت به سرزمینشان یا خودکشی کرده بودند یا تصمیم به خودکشی داشتند.

وی افزود: ساده نیست که ما هشت سال سربازانمان با محرومیتهای زیاد در جنگ حضور داشته باشند و از ایمان و معنویتشان پاسداری کنند و ضمن مقاومت تسلیم نشوند، نمونه این سربازان تنها در صدر اسلام و در رکاب پیامبر دیده می‌ شود.

گلزاری خاطرنشان کرد: ما الگوی بسیار خوبی را به عنوان روز جوان انتخاب کرده‌ایم، حضرت علی اکبر در زمان شهادتشان جوان بودند.

وی افزود: من بیش از سی سال است که با مسائل جوانان به صورت علمی‌ سر و کار دارم و با مشکلات جوانان آشنا هستم، مطالعاتی که در این باره داشتم، نشان می‌دهد که آسیب‌هایی که جوانان ما با آن مواجه هستند، عمیق نیست و می‌توان آن را رفع کرد.

وی با تاکیدبراینکه جوانان ما باهوش ترین و مقاوم ترین هستند و باید قدر آنها را بدانیم، افزود: مقام معظم رهبری درباره اهمیت جوانی بارها سخن گفته‌اند و تاکید دارند، اگر قدر جوان را بدانیم، جوانان معجزه می‌کنند و سرمایه بزرگ کشور هستند.

وی افزود: سردار جزایری در سخنان شان تاکید کردند که مسئله شان و جایگاه سربازی مورد تاکید رهبری است، اما ما با کم کاری‌هایمان به گونه ای برخورد کرده‌ایم که سربازی برای جوانمان رنج آور شده است و از سربازی فرار می‌کنند، چه شده که این مسئله رخ داده است.

گلزاری با اشاره به اینکه جوانان با کارهایی مانند خرید سربازی و فرار از آن را انجام می‌دهند، گفت: در حالی که دوره سربازی می‌تواند، بسیاری از نارسایی‌ها که موجب ضعف در جوانانمان شده است، را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: قطعا اگر نیروهای مسلح فعالیت کنند، سربازی می‌تواند جبران کننده نارسایی تربیتی خانه و مدرسه باشد و می‌تواند مکمل تربیت مناسب جوانان قرار بگیرد.

گلزاری گفت: چه کرده‌ایم که سربازی از چشم سربازان ما افتاده است و زیبایی‌هایی که جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس می‌دیدند، کمرنگ شده‌ است؟

وی با اشاره به نظم برگزاری جشنواره جوان  سرباز که از سوی نیروهای مسلح برگزار شده است، گفت: لازم است وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد نیز طی فرآیندی این چنینی اقدام به انتخاب جوانان نخبه خود کنند.

گلزرای خاطر نشان کرد:‌ برخی سوال می‌کنند، منتخبان این جشنواره‌ها چه می‌شوند، البته ما معتقدیم که فرد منتخب آنقدر توانایی دارد که خودش را در جایگاه مناسبی قرار دهد.

وی افزود: با این وجود جوانان منتخب سرمایه‌های ما هستند و باید فکری برای آنها انجام شود. من اعلام آمادگی می‌کنم تا با کمک نیروهای مسلح برای منتخبان هفت دوره سرباز جوان و به کارگیری آنها در جای مناسب کشور تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز