خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:

یک کیلومتر از دایک مرزی تالاب هامون تخریب شد/ ورود ۷۰۰میلیون متر مکعب آب به تالاب

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۱۲۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به تخریب دایک مرزی هامون، گفت: اقدام به تخریب و بازگشایی حدود یک کیلومتر از دایک مرزی در قسمت هامون پوزک (شرق تالاب) در حالی صورت گرفت که پیش از این کمتر از ۸۰ متر از دایک مرزی باز بود.

به گزارش ایلنا، سعید محمودی با اشاره به جلسه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار سیستان و بلوچستان پیرامون احیای تالاب بین المللی هامون، گفت: بنا بر مصوبه جلسه مبنی بر بازگشایی دایک مرزی، طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مرزبانی استان و با بکارگیری ماشین آلات سنگین، جهت بازگشایی مبادی ورودی آب به تالاب بین المللی هامون اقدام شد.

 

محمودی ادامه داد: اقدام به تخریب و بازگشایی حدود یک کیلومتر از دایک مرزی در قسمت هامون پوزک (شرق تالاب) در حالی صورت گرفت که پیش از این کمتر از ۸۰ متر از دایک مرزی باز بود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پس از تخریب و بازگشایی این بخش در مجموع حدود ۵/۴ کیلومتر از دایک مرزی باز شده است، افزود: لایروبی و تعریض کانال‌های اصلی منتهی به تالاب‌های بین المللی هامون از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور تسریع روند احیا است.

وی ورود بیشترین حجم آب در کمترین زمان ممکن به قسمت‌های حساس تالاب را از جمله مهم‌ترین نتایج لایروبی و تعریض کانال‌های اصلی منتهی به تالاب‌های بین المللی هامون برشمرد و اظهار کرد: هم اکنون ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب با دبی متوسط ۱۱۰ متر مکعب از شاخه هیرمند وارد تالاب شده است.

محمودی اعلام کرد: هم اکنون در قسمت هامون صابوری (شمال) حدود ۱۰۰ هزار هکتار با عمق بین ۱۰ تا ۱۰۰ سانتی متر آبگیری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: ورود و پخش آب پس از بازگشایی دایک مرزی در هامون پوزک در منطقه تپه کنیز که از کانون‌های عمده گرد و غبار است منجر به مقابله با کانون‌های داخلی گرد و غبار و کاهش اثرات این پدیده در سلامت مردم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز