خبرگزاری کار ایران

سردار مهری :

۸۱۳ هزار پرونده در پلیش پیشگیری به صلح و سازش منتهی شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۰۷۰

رئیس سابق پلیس پیشگیری ناجا، صلح و سازش در۸۱۳ هزار پرونده در طول سه سال و تجهیز ۷۴۰ تحت نظرگاه به سیستم پایش تصویری، طراحی و بهینه‌سازی سامانه صدور و حمل تجهیزات دفاع شخصی، تشکیل ۱۰ یگان حفاظت و... را از جمله عملکردهای پلیس پیشگیری در زمان ریاست خود عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری در آیین تودیع و معارفه رئیس پلیس پیشگیری ناجا به اهم فعالیت‌های پلیس پیشگیری در دوران تصدی خود پرداخت و اظهار داشت: از مهم‌ترین اهداف راهبردی یکپارچگی زیرساخت‌های اطلاعاتی و توسعه شبکه‌های امن است که نصب، راه‌اندازی و آموزش سامانه امداد‌ها در سراسر کشور از جمله اقدامات سامانه پلیس پیشگیری بود.

وی تاکید کرد: کار کار‌شناسی این سامانه به سرانجام رسید و در تمام کلانتری‌ها این سامانه فعال شده است.

رئیس سابق پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: با استفاده از این سامانه در هر لحظه که مجرمی دستگیر می‌شوند، می‌توان آن را به صورت آنلاین پیگیری کرد و کلیه جرایم به ساعت و دقیقه در حوزه استحفاظی استان، شهرستان و... در آن ثبت می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  ادامه داد: بیش از ۷۴۰ تحت نظرگاه و ۹۱۶ کلانتری به سیستم پایش تصویری مجهز شده‌اند؛ همچنین طراحی و بهینه‌سازی سامانه صدور و حمل تجهیزات دفاع شخصی در سال گذشته به پلیس پیشگیری واگذار شده است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه پیامک به نگهبان محله و راه‌اندازی کمیسیون کاهش جرایم و ارزیابی عملکرد استان‌ها یکی دیگر از اقدامات خوبی است که در پلیس پیشگیری دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه ۱۰ یگان حفاظت در کشور تشکیل شده که بیش از ۳۸ هزار نفر در یگان‌های حفاظت در سطح کشور حضور دارند گفت: برای سازمان‌هایی چون انرژی اتمی، شیلات، جنگل‌ها و مراتع، قوه قضاییه، شهرداری این یگان‌ها تشکیل شده و برای سازمان‌های صدا و سیما، بنادر، گمرگ و وزارت اطلاعات در تلاش برای تشکیل یگان حفاظتی هستیم.

وی تاکید کرد:‌همچنین به منظور ایجاد یک چارچوب در زمینه پیگیری از جرم و همگرایی مراکز تحقیقات و پژوهش در پلیس پیشگیری به وجود آمده است.

سردار مهری با اشاره به تألیف ۲۶ جلد کتاب و تألیف دانش‌نامه بزه دیده‌شناسی، گفت: تمام بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها نیز در مجموعه ۴ جلدی تهیه شده است.

رئیس سابق پلیس پیشگیری به ۸۱۳ هزار پرونده اشاره و تصریح کرد: این تعداد پرونده در سال‌های ۹۱، ۹۲ و ۹۳ منجر به صلح و سازش شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی به برگزاری ۷۱ دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان  اشاره کرد و گفت: ۱۸ هزار نفر در این کلاس‌ها شرکت کرده اند.

وی افزود: اقدامات خوبی نیز در پلیس فرودگاه و پلیس راه‌آهن انجام شده؛ از اقدامات خوب پلیسی فرودگاه این بوده که در طی این سال‌ها حتی یک نفر از زائر عربستان به جرم حمل مواد مخدر توسط عربستان دستگیر نشده؛ همچنین انتقال زائران از مهرآباد به فرودگاه امام نیز دستاورد خوبی بوده است.

وی ترغیب مسئولین پلیس راه‌آهن به دوربین‌های مدار بسته و همچنین به کارگیری نیرو‌های بسیج در مبارزه با ناهنجاری و تعامل و همکاری همه‌جانبه با انجمن‌های صنفی و... را از دیگر اقدامات پلیس پیشگیری در دوران تصدی خود اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز