خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

ارتقای راهور، ارتقای نیروی انتظامی را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۹۶۰

فرمانده نیروی انتظامی جمهور اسلامی ایران با اشاره به اینکه نماد قانون‌گرایی و نظم و انضباط پلیس راهور است گفت: هرچقدر بتوانیم پلیس راهور را تقویت کنیم در واقع توانستیم ناجا را معرفی کنیم و اعتماد مردم را نسبت به نیروی انتظامی افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: امروز خدمت در نیروی انتظامی به جهت اینکه خدمت برای مردم شریف است، نوعی عبادت به حساب می‌آید و اگر نیت الهی باشد، بسیاری از کار‌ها اجر و پاداش معنوی خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از حساسترین، مردمی‌ترین، اجتماعی‌ترین و پر مشغله‌ترین بخش‌های ناجاست و به نوعی تابلوی نیروی انتظامی به حساب می‌آید و یکی از مراکزی است که تعامل با مردم را ارتقا می‌دهد.

وی تاکید کرد: نماد قانون‌گرایی و نظم و انضباط پلیس راهور است هرچقدر بتوانیم پلیس راهور را تقویت کنیم در اصل توانسته‌ایم ناجا را معرفی کنیم و اعتماد مردم را نسبت به نیروی انتظامی افزایش دهیم.

وی افزود: امروز افزایش سرمایه نیروی انتظامی، افزایش اعتماد مردم به این دستگاه است و افزایش اعتماد مردم از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه لازم است ، ارتباط راهور باجامعه افزایش یابد گفت: این موضوع هماهنگی‌های سازمانی را نیاز دارد.

سردار اشتری گفت: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد استفاده از تکنولوژی روز است. تقویت بسترهای مراقبتی و کنترلی، تقویت سامانه‌های کنترلی که در چند سال گذشته نیز اجرایی شده مهم است.

وی تاکید کرد: باید از تکنولوژی روز استفاده کنیم و نباید اتکای ما به نیروی انسانی باشد. هرچند تقویت نیروی انسانی برای ما اولویت دارد اما مهم‌ترین موضوع در معابر تقویت تکنولوژی روز است.

سردار اشتری گفت: افزایش خودرو‌ها، جاده‌ها و مسافرت‌ها سبب می‌شود که استفاده از تکنولوژی روز از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: ماموریت پلیس راهنمایی و رانندگی کشور یک مسئولیت خاص نیست بلکه ارائه خدمت به همه مردم است. از این رو همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند.

وی گفت: در سال‌های گذشته این موضوع مورد توجه قرار گرفته است و قوه مقننه در تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی همکاری خوبی با نیروی انتظامی داشت. همچنین قوه مجریه و قضائیه نیز همکاری مناسبی با نیروی انتظامی داشته‌اند. همچنین قانون جدید بازدارندگی زیادی داشته و سبب شده است که دست نیروی انتظامی در برخورد با متخلفین باز شود.

سردار اشتری  با اشاره به مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: سردار مومنی حدود ۶ سال در پلیس راهنمایی و رانندگی خدمات شایسته‌ای را به بخش‌های مختلف ارائه کردند.

وی با اشاره به اصلاح قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی گفت: امروز هدف ما افزایش برگ جریمه نیست بلکه آرامش خانواده و رعایت نظم و قانون است. نگرانی ما برای خود مردم است اگر جریمه‌ای صورت می‌گیرد برای سلامت خانواده‌هاست.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه در اجرای قانون همکاران ما باید قاطعیت داشته باشند گفت: ما طبق قانون به وظایف خود عمل می‌کنیم اما سعی ما این است که بی‌عدالتی صورت نگیرد.

وی افزود: ارتباط خوب با مردم، دانش‌آموزان و اقشار مختلف و ارتقای منزلت پلیس راهور در یک کلمه، ارتقای جایگاه راهور، ارتقای فرهنگ ترافیکی یکی از دستاوردهای بزرگی بوده است که در ۶ سال گذشته به آن رسیده‌ایم.

سردار اشتری با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای گفت: این روند باید ادامه داشته باشد چرا که مقام معظم رهبری در دیداری که با نیروی انتظامی داشته‌اند این موضوع را مورد توجه قرار دادند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در جمع فرماندهان نیروی انتظامی گفت: سخنان رهبری دراین دیدار برای ما راهبرد و هدف است از این رو هدف و افق ما باید کاهش تلفات جاده‌ای باشد و رسیدن به این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: با همتی که همه همکاران و مسئولین دارند این موضوع امکان‌پذیر خواهد شد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای سردار مومنی گفت: سردار مهری نیز برادری متعهد و باسابقه است. وی در بخش‌های مختلف پلیس مسئولیت داشته و در راهنمایی و رانندگی جایگاه جانشینی را عهده‌دار بوده است. ازاین رو با توجه به تجربه وی امیدواریم که شاهد موفقیت‌های بیشتری در راهور باشیم.

وی در توصیه‌ای به فرماندهان و پلیسان راهور گفت: امروز اجرای قانون و ایجاد نظم اولویت پلیس است و باید با اقتدار این کار را انجام دهیم اما باید توجه داشته باشیم که این اقتدار همراه با ترحم و رأفت و عدالت باشد. چرا که توجه به این موضوع نشان‌دهنده شخصیت ماست.

سردار اشتری گفت: اگر اخلاق‌مداری نباشد دستاورد‌ها و موفقیت‌های ما از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در این زمینه باید نگاهی درون سازمانی به نیروی انتظامی داشته باشیم.

سردار اشتری گفت: طرح رسیدگی به معیشت کارکنان در نیروی انتظامی مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم مدیران متولی این موضوع بیشتر به آن توجه کنند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان افزود: تشکیل کارگروهی با موضوع معیشت و مسائل مختلف کارکنان را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم حداقل پاسخگویی در قبال همکارانمان را داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز