خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

نباید اجازه ورود خودروهای چند میلیاردی را به کشور داد

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۹۴۳

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به لزوم اصلاح سیاست واردات خودرو گفت: نباید اجازه داد که خودروهای چند میلیاردی وارد کشور شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسکندر مومنی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با ارائه گزارشی ازفعالیت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: این اقدامات تجلی یک کار جمعی است و مربوط به یک گروه خاص نمی‌شود.

وی افزود: در سال ۸۴ تا ۸۵ شاهد این بودیم که ۲۸ هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شدند در آن زمان ۷ میلیون خودرو در جاده‌ها تردد می‌کرند. در پایان سال ۹۳ توانستیم آمار کشته‌های جاده‌ای را به کمتر از ۱۷هزار نفر برسانیم و این موضوع نماد و تجلی یک کار بین بخشی و کار جمعی است.

سردار مومنی گفت: اگر‌‌ همان روند سابق افزایش پیدا می‌کرد با توجه به افزایش تعداد خودرو‌ها امروز باید شاهد کشته شدن بیش از ۶۰ هزار نفر در جاده‌ها بودیم، اما توانستیم با تلاش این آمار را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از شش سال فعالیت در پلیس راهنمایی و رانندگی لازم می‌دانم که چند موضوع را خدمت همکاران بیان کنم که مورد توجه قرار بگیرد، استمرار روند کاهش تلفات جاده‌ای سخت است و هرچه پیش می‌رویم توجه به این موضوع و کاهش تلفات جاده‌ای سخت‌تر خواهد شد. از این رو از مجلس می‌خواهیم تا با به روز کردن قوانین مسائل جدید را مورد توجه قرار دهند چرا که در حوزه راهنمایی و رانندگی تخلفات جدیدی رخ می‌دهد که لازم است قوانین را درباره آن به روز شود.

رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه نقش سازمان استاندارد در این میان مهم است، گفت: همچنین از دولت درخواست می‌کنیم که به وزارت بهداشت امکانات بیشتری بدهد و سیستم‌های اورژانسی و به ویژه اورژانس هوایی را تقویت کند.

وی افزود: یکپارچگی و تعیین مسئول واحد برای معاینه فنی نیز بسیار مهم است و پراکندگی‌های ساختاری باید در این زمینهرفع شود.

 جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به لزوم ارتقای خدمات صنعت بیمه گفت: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی بهبود شرایط فروش بیمه است. امروز در هر دفتری که وارد شویم می‌توانیم پول بدهیم و بیمه‌نامه دریافت کنیم اما در زمان دریافت خسارت باید به چند شعبه بیمه مراجعه کرد.

وی تاکید کرد: سهولت ارائه خدمات بیمه نشان از افزایش رفاه مردم دارد.

سردار مومنی تاکید کرد: سیاست تولید خودرو باید با توجه به افزایش نظارت بر تولید آن مورد توجه قرار بگیرد. لازم است تولید خودرو از نظارت تولید در آن جدا شود تا کیفیت ارتقا یابد.

فرمانده سابق پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به لزوم اصلاح سیاست واردات خودرو گفت: نباید اجازه داد که خودروهای چند میلیاردی وارد کشور شوند. البته مخالف ورود خودروهای استاندارد و مناسب به کشور نیستیم اما در کشوری که در شرایط تحریم قرار دارد لزومی به واردات خودروی خاص که به نوعی نماد تفاوت طبقاتی است وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ارتقای تست تصادفات جاده‌ای را مورد توجه قرار داد و گفت: یک مرکز تست جاده‌ای نداریم برای تست، خودرو باید به خارج از کشور ارسال شود تا بدون نظارت مورد تایید قرار بگیرد.

مومنی با بیان اینکه توسعه سیستم‌های هوشمند می‌تواند کاهش تنش‌های بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس را به همراه داشته باشد گفت: نصب این سیستم‌ها کاهش تصادفات را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: از صداوسیما و رسانه‌های جمعی درخواست دارم که در آموزش‌های همگانی استمرار داشته باشند. تغییر رفتار نیازمند استمرار در آموزش است و باید آموزش همگانی مورد توجه قرار بگیرد.

سردار مومنی تاکید کرد: از فرمانده ناجا تقاضا دارم که تقویت پلیس راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهد چرا که این موضوع درکاهش تصادفات و مرگ و می‌ر‌ها اثر زیادی خواهد داشت.

وی افزود: اینکه جریمه کنیم که چرا کلاه ایمنی بر سر نگذاشتید شایسته مردم ما نیست؛ مردم ما باید خودشان به این مسئله توجه داشته باشند که سلامت بهتر از همه چیز است از همین رو باید آموزش مردم مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سابق پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: نباید به کاهش آمار دلخوش کرد بلکه باید به استمرار این موضوع تلاش کنیم و توجه داشته باشیم که هنوز ۱۷ هزار کشته در جاده‌ها هستند و لازم است برای کاهش این آمار تلاش شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز