خبرگزاری کار ایران

سالاری:

۵۵ درصد تغییر کاربری‌ مسکونی به اداری در منطقه ۶/ تخلیه سکونتگاه‌ها در انتظار این منطقه

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: از شهرداری تهران تقاضا داریم که با توجه به اینکه در منطقه ۶ تهران سکونتگاه‌ها به سرعت در حال تغییر کاربری هستند، به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در این منطقه اقدام قابل توجهی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: با وجود دغدغه شورا در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده، ستاد بافت‌های فرسوده در دولت احیا شده که شهردار تهران عضو این ستاد است و آن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک اقدامات موثری در این حوزه انجام شود.

وی به تغییر کاربری ساختمان‌های مسکونی به اداری اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این تغییر کاربری قانونی است، اما افزایش یافته که به عنوان مثال در منطقه ۶، ۵۵ درصد کاربری‌های غیرمجاز شکل گرفته است و در آینده‌ای نزدیک شاهد شب‌مردگی و تخلیه سکونتگاه‌ها در این منطقه خواهیم بود.

سالاری ادامه داد: از شهرداری تهران تقاضا داریم که با توجه به اینکه در منطقه ۶ تهران سکونت‌گاه‌ها به سرعت در حال تغییر کاربری هستند، به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در این منطقه اقدام قابل توجهی انجام شود.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه خطاب به قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر با تاکید بر اینکه مبانی اصول‌گرایی و اصلاح طلبی دفاع از حق است، خاطر نشان کرد: قطعا در صورتی که تخلفی را در شهر تهران شاهد باشیم، آن را پیگیری خواهیم کرد و نباید از ما توقع داشته باشیم که به صرف انتقاد شما همه ما انتقاد کنیم.

کد خبر : ۲۷۹۷۴۷