خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش از راه دور در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

اعزام معلمان به زندان‌ها برای آموزش زندانیان

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۶۲۲

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش از ورود این وزارتخانه به آموزش "زندانیان" و "سربازان" خبر داد.

گودرز شاهمرادی، مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از انعقاد تفاهم‌نامه‌‌ای با سازمان زندان‌های کشور به منظور آموزش زندانیان خبر داد و گفت: در این راستا و در کمک به نهضت سوادآموزی قرار است، به طور مثال افرادی که در کانون اصلاح و تربیت هستند و در سن لازم التعلیمی قرار دارند را باسواد کنیم؛ چرا که این افراد نباید از آموزش محروم باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سازمان زندان ها مکاتباتی با ما داشته و جلساتی را برگزار کردیم، گفت: آمادگی داریم در زندان‌ها، افراد بزرگسال را که به هر دلیلی زندانی هستند که البته آمار قابل توجهی نیز را شامل می شوند، را آموزش دهیم.

 شاهمرادی تصریح کرد: در تحقیقی که در سازمان زندان ها صورت گرفته، آمار و نتایج آن نشان داده؛ میزان تخلف در افراد معمولا بالای دیپلم به نسبت دیگر افراد بسیار ناچیز بوده است. دوم اینکه؛ افرادی که بالای دیپلم هستند، امکان رجعت آنها به زندان ها صفر بوده است و این آمارها نشان می دهد که آموزش یک ضرورت است.

 مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش همچنین در ادامه به این موضوع اشاره کرد که فضاهای آموزشی در همه زندان‌های کشور برای تشکیل کلاس درس در نظر گرفته شده و معلمان به این مراکز اعزام خواهند شد.

شاهمرادی عنوان کرد: حتی این افراد در صورتی که به طور مثال دیپلم ریاضی داشته باشند و بخواهند دیپلم تجربی بگیرند، می‌توانند واحدهای لازم را پاس کنند و دیپلم رشته دلخواه را بگیرند.

 مدیر مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش تاکید کرد که تمامی کسانی که زیر دیپلم هستند، می‌توانند از آموزش‌های ما بهره‌مند شوند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در حال نهایی شدن است و به زودی به امضای رییس سازمان زندان ها و وزیر آموزش و پرورش خواهد رسید.

  مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نیروهای مسلح خبر داد و گفت: در واقع برای افرادی که در سربازی هستند، ما آمادگی داریم که به آنها نیز آموزش دهیم و شرایط لازم را فراهم آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز