خبرگزاری کار ایران

به منظور توقف ساخت وساز در فضای سبز شهرک اکباتان؛

اهالی اکباتان خواستار مداخله سازمان محیط زیست هستند

عصر روز گذشته بیش از هزار نفر از اهالی شهرک اکباتان در اعتراض به ساخت و ساز در بخشی از فضای سبز این شهرک تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عصر روز گذشته سوم خرداد ماه بیش از هزار نفر از اهالی شهرک اکباتان برای چندمین بار نسبت به ساخت سازه‌ای در محوطه فضای سبز که جزو مشاعات شهرک اکباتان محسوب می‌شود، اعتراض کردند.

آن‌ها نسبت به ساخت و ساز در مشاعات شهرک اکباتان توسط شهرداری معترض هستند و با تجمع‌های پیاپی‌ قصد جلوگیری از این اقدام را دارند که عصر دیروز  با ورود نیروهای پلیس تجمع متوقف و تجمع‌کنندگان متفرق شدند.

یکی از پلاکاردهایی که اهالی شهرک در این تجمع‌ در دست داشتند، اشاره به سخن مقام معظم رهبری با این مضمون داشت: "تخریب فضای سبز حتی برای ساخت حوزه علمیه نیز جایز نیست."

7

پولادی یکی از اهالی شهرک اکباتان در گفت‌وگو با خبر نگار ایلنا در این باره گفت: دادگاه بدوی در ابتدا رای به توقف ساخت این سازه داد و این اقدام را غیرقانونی دانست، اما پس از پنج ماه؛ شبانه و در ایام عید حکم منع تعقیب گرفتند و سازه را بالا بردند.

پولادی ادامه داد: آن‌ها در ابتدا قصد داشتند که در خیابان بیمه، سازه خود را احداث کنند که دراز کشیدن مردم روی زمین اجازه چنین کاری را به آن‌ها نداد و در ادامه کار گفته می‌شود، شهرداری این فضا را که در نقشه‌های اکباتان فضای سبز تعریف شده است و جز مشاعات اکباتان به حساب می‌آید، طی یک صورتجلسه موقت واگذار کرد.

8

این حامی محیط زیست افزود: ما حامیان محیط زیست به اعتراضمان ادامه خواهیم داد و از سازمان محیط زیست نیز خواستار حمایت هستیم. ‌

 

کد خبر : ۲۷۹۵۲۲