خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران:

جزئیات دستگیری ۱۵ نفر از پرسنل شهرداری منطقه ۱۸ تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۱۸۹

در جلسه امروز شورای شهر تهران جزئیات دستگیری ۱۵ نفر از پرسنل شهرداری منطقه ۱۸ تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت اله حافظی در صد و پنجاهمین و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری خطاب به استاندار، گفت: مدیریت شهر تهران یکپارچه است و مشکلات آن را نیز باید به صورت یکپارچه رفع کرد. حریم شهر تهران از این شهر جدا نیست و برنامه‌ریزی برای آن باید به صورت یکپارچه انجام شود، اما ما در رفتار اداری خلاف این موضوع را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه حفظ حریم شهر بر عهده شهرداری است، افزود: پیش بینی می‌شود؛ در سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰ درصد جمعیت شهری، در ۶ درصد مساحت آن ساکن شوند، این موضوع نگران کننده است و باید به مسائل حریم شهری توجه کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرک دانش واقع در کیلومتر ۱۵ بزرگراه فتح که جمیعتی بالغ بر ده هزار نفر دارد، گفت: بر اساس طرح جامع، شهر تهران شامل حریم آن‌هم می‌شود. کاربری این اراضی، املاک کشاورزی و باغ است و نقش حیاتی برای شهر تهران دارد.

حافظی با تاکید بر اینکه لازم است از فضای طبیعی شهر تهران حراست، شود، گفت: اما فرمانداری و دادستان شهر قدس به استناد مصوبه هیات دولت که این منطقه را شهرستان اعلام کرده،  نسبت به حضور شهردار منطقه ۱۸ طرح دعوی کرده‌اند.

این عضو شورای شهر افزود: همچنین فرمانداری و دادستان شهر قدس، مصوبه مدیریت شهری درباره این اراضی را نقض کرده‌اند و باعث شده‌اند، کاربری اراضی زراعی تغییر کند و برخی از ساکنان در این اراضی اقدام به احداث بنا کرده‌اند.

 وی با تاکید بر اینکه اگر به این تذکر توجه نشود، عملا کمربند سبز تهران نابود خواهد شد، افزود: در این رابطه ۱۵ نفر از پرسنل شهرداری بازداشت شده‌اند و با وثیقه آزاد هستند. از استانداری درخواست می‌کنیم که در این زمینه مداخله کند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر در پاسخ به حافظی، گفت: این مساله مهم است؛ شهرداری منطقه درباره این موضوع با من صحبت کرده است. فضایی که در آنجا قرار دارد،  زمین سبز کشاورزی است.

وی افزود: اگر به این موضوع توجه نشود، این فضای سبز تبدیل به شهر می‌شود و باغات آن از بین می‌رود. شهردار ناحیه ۶ شهرداری منطقه ۱۸ نیز در مورد این موضوع دستگیر شده بود و با قرار وثیقه ۶۰ میلیونی آزاد شده است.

چمران  با بیان اینکه از دیوان عدالت اداری درخواست داریم که به این موضوع با دید فنی نگاه کند، افزود: فرمانداری شهر قدس مصوبه شورای عالی شهرسازی را به خاطر مصوبه دولت و تبدیل شدن شهر قدس به شهرستان لغو کرده است و این درست نیست. این موضوع از طریق وزارت کشور باید حل و فصل شود.

علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران نیز درباره زمین‌های زراعی شهرک دانش واقع در کیلومتر ۱۵ بزرگراه فتح، گفت: در شورای دوم درگیری‌هایی ایجاد کردند و نگذاشتند، تعامل خوبی بین دولت و مدیریت شهری شکل بگیرد الان هم‌‌ همان افراد دارند این کار را دنبال می‌کنند و آن فتنه را در شهر قدس ادامه می دهند.

وی با اشاره به ملاقات امروز خود با استاندار تهران گفت: استاندار دستور داده است که  قانون حریم شهر کمافی‌سابق اجرایی شود، خواهش ما این است که دولت و اعضای شورا مواظب باشند، به خاطر چنین مسائل اختلاف بین دولت و مدیریت شهری ایجاد نشود.

دبیر تاکید کرد: دستور استاندار تهران برای رعایت قانون مدیریت شهری شب گذشته صادر شده، اما هنوز در شهر قدس اجرایی نشده است.

وی افزود: ۲۶۰۰ هکتار زمین زراعی و کشاورزی در این منطقه وجوددارد که به دنبال ساخت و ساز در آن هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز