خبرگزاری کار ایران

آخرین خبرها از برگزاری آزمون استخدامی و بیمه طلایی فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش ما بر این است تا آزمون استخدامی قبل از شهریور برگزار شود و داوطلبان بتوانند از مهر در دانشگاه فرهنگیان تحت آموزش قرار بگیرند.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحایی در حاشیه گردهمایی آموزشی توجیهی روسای گروه انجمن اولیاء و مربیان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: هم اکنون در حال بررسی منابع آزمون استخدامی هستیم و طی هفته آینده جدول سهمیه‌ها، رشته‌ها و منابع را آماده و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاشمان بر این است تا زمان برگزاری این آزمون قبل از مهر باشد، خاطرنشان کرد: اما مطابق یکی از آئین‌نامه‌های سازمان مدیریت، آزمون‌های استخدامی باید به صورت سراسری و هر ۶ ماه برگزار شود. براین اساس در نظر دارند تا آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در آبان برگزار کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش ما بر این است تا آزمون استخدامی قبل از شهریور برگزار شود و داوطلبان بتوانند از مهر در دانشگاه فرهنگیان تحت آموزش قرار بگیرند.

بطحایی در خصوص سهمیه‌های استخدامی شهرهای مختلف کشور در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: جداول سهمیه‌ها، اواخر هفته آینده مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته می‌شوند، بابت آموزش در دانشگاه فرهنگیان هزینه‌ای دریافت خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون در بحث اعتباراتمان برای برگزاری این دوره بودجه‌ای را پیش‌بینی نکردیم اما در حال بررسی هستیم که اگر تونستیم از سایر منابع هزینه‌های تحصیل این افراد در دانشگاه فرهنگیان را تامین کنیم، هیچ هزینه‌ای را از اشخاص دریافت نخواهیم کرد، اما اگر موفق به این کار نشدیم یا توانستیم مقداری از هزینه را تامین کنیم، بخش دیگر هزینه از افراد دریافت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره بیمه طلایی فرهنگیان گفت: بیمه طلایی ظرف امروز یا فردا نهایی می‌شود. دو بسته بیمه‌ای که بیشتر مورد اقبال فرهنگیان قرار گرفته است، نهایی شده است.

وی ادامه داد: حق بیمه در بسته شماره ۲ معادل ۳۰ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان آن توسط بیمه‌شده و ۱۵ هزار تومان توسط دولت پرداخت می‌شود و در بسته شماره ۳ حق بیمه معادل ۲۵ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان آن توسط دولت و ۱۰ هزار تومان توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیروهای شرکتی، مربیان پیش‌دبستانی و فرزندان فرهنگیان در شرایط برابر از اولویت برخوردار هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی آموزشی توجیهی روسای گروه انجمن اولیاء و مربیان ادارات کل آموزش و پرورش از ممنوعیت اخذ هرگونه وجه نقدی و نصب دستگاه‌های کارتخوان در مدارس از هفته آینده خبر داد و گفت: زیرساخت‌های این برنامه آماده شده و براین اساس هر مدرسه یک حساب دولتی و یک حساب غیردولتی دارد که می‌شود برای این حساب غیردولتی ساز و کارهایی پیش‌بینی کرد و جذب مشارکت‌های مردمی را سامان داد.

 

کد خبر : ۲۷۷۹۳۰