خبرگزاری کار ایران

در راستای حفظ و احیای جایگاه مرجعیت علمی کشور؛

نخستین نشست هم‌اندیشی با سرآمدان علمی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۹۰۴

با هدف حفظ و احیای جایگاه مرجعیت علمی کشور، نخستین نشست هم‌اندیشی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با سرآمدان علمی کشور، عصر امروز در تهران برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه نشست خبری سومین جشنواره زیست فناوری ایران، از برگزاری نخستین نشست هم اندیشی با سرآمدان علمی کشور خبر داد و اظهار کرد: مرجعیت علمی ایران با هم‌افزایی سرآمدان علمی محقق می‌شود و حمایت از دانشمندان برجسته، ارتقای بیشتر رتبه علمی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این نشست با هدف حفظ و احیای جایگاه مرجعیت علمی کشور برگزار می شود، ادامه داد: باشگاهی از برترین اندیشمندان و برجستگان علمی کشور ایجاد خواهد شد و این باشگاه متشکل از سرآمدترین استادان حائز رتبه‌های برتر بین‌المللی و صاحبان مقالات علمی چاپ شده در نشریات معتبر بین المللی و در بالاترین سطح علمی مطرح است.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که حمایت از دانشمندان برجسته و سرآمدان علمی، ارتقای رتبه علمی، پیشرفت همه‌جانبه‌ کشور در عرصه‌های گوناگون را به‌دنبال خواهد داشت، افزود: معاونت علمی و فناوری با ترویج جریان علم و فناوری و هم‌افزایی و تعامل با سرآمدان علمی کشور، زمینه ارتقاء و تحول علمی کشور را فراهم می کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری در دو حوزه تجاری‌سازی و مرز دانش، حمایت این معاونت در ‌احیای مرجعیت علمی کشور را در راستای حمایت‌های مرز دانش برشمرد و افزود: اولویت این هم‌اندیشی بر تمرکز و حمایت از محققین جوان زیر 40 سال متمرکز است و از سرآمدان پیشکسوت، در قالب جایزه علمی علامه طباطبایی تجلیل می‌شود که در کنار این جایزه، حمایت از آنان وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که در نخستین نشست، ضمن پایه‌ریزی برنامه‌ها، زمینه تعاملات ارزیابی خواهد شد، گفت: این نشست‌ها،‌ با ارتقای کیفیت مقاله‌های علمی در سطح بین‌المللی، توسعه مرزهای دانش کشور را به دنبال دارد و در نهایت ایران را به‌عنوان مرجع علمی بین‌المللی معرفی خواهد کرد.

رییس هیئت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ابراز امیدواری کرد حرکت آغاز شده در حمایت و تعامل با سرآمدان علمی کشور، به رخ‌دادهای مثبتی چون ارتقای سطح علمی کشور، استفاده از ظرفیت‌های ناشناخته علمی را به دنبال داشته باشد.

نخستین نشست هم‌اندیشی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با سرآمدان علمی کشور، عصر امروز با هدف حفظ و احیای جایگاه مرجعیت علمی کشور، در هتل لاله تهران برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز