خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

پرهیز از بدرفتاری در ناجا مورد تاکید است

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۷۷۳

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه کشف علمی جرایم و پرهیز از بدرفتاری مورد تاکید رهبری و فرماندهان قبلی ناجا بوده است، گفت: برای مقابله با اشرار با جدیت رفتار می‌کنیم، اما بعد از دستگیری رفتار ما باید رفتار اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در گردهمایی علمی تخصصی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور گفت: امروز خدمت کردن در نیروی انتظامی بهترین عبادت است.

وی با تاکید بر اینکه تمام ماموریت‌هایی که در ناجا انجام می‌شود، از حساسیت بالایی برخوردار است، گفت: در این میان پلیس آگاهی نیز حساسیت خاص خود را دارد، از این رو باید با انرژی و قدرت با قانون‌شکنان مبارزه کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: در سال گذشته و امسال در زمینه پلیس آگاهی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

اشتری با تاکید بر اینکه تمام ماموریت‌ها برای ما اولویت دارد، گفت: انشاله با یک شیب مناسب و سرعت بیشتر اقداماتمان را در حوزه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: اولویت ما برای امسال اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری است. این دغدغه‌ها در حقیقت مسائلی است که مردم بابت آن نگرانی دارند، از این رو باید تلاش کنیم تا پاسخگوی منویات رهبری باشیم.

وی با تاکید بر تشکیل کارگروهی در نیروی انتظامی برای تدوین فرامین رهبری و عملیاتی شدن آن گفت: محوریابی تدوین و عملیاتی کردن فرامین اهمیت زیادی دارد و من در همایش مدیران و فرماندهان تاکید کردم که تمام مطالب عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری لازم الاجرا است با این وجود برای عملیاتی شدن آن به صورت دستورالعمل، محور‌ها را ابلاغ خواهیم کرد.

اشتری گفت: مقابله با سرقت باید مانند سال گذشته اولویت داشته باشد، قرار‌گاه مقابله با سرقت امسال نیز همچون سال گذشته باید اقدامات خود را در این زمینه عملیاتی کند.

وی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی از سوی پلیس آگاهی کفت: این آسیب‌شناسی موجب می‌شود تا بدانیم نتیجه اقداماتی که انجام داده‌ایم تا چه حد بر آرامش مردم تاثیر گذار بوده و نیاز مردم را پاسخ داده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات نوین و کشفیات علمی می‌تواند؛ پلیس را در برخورد با متخلفین تقویت کند، اگر تکنولوژی در کشور وجود دارد که دسترسی به آن موجب پیشرفت کاری می‌شود، باید مورد استفاده قرار بگیرد.

اشتری با اشاره به لزوم تجمیع بانک‌های اطلاعاتی گفت: این مسئله نیز باید در سال ۹۴ به عنوان اولویت کاری مورد توجه قرار بگیرد. اگر بانکهای اطلاعاتی تکمیل شوند، ظرفیت کشف در ناجا افزایش خواهد داشت، از همین رو این موضوع را در کمیسیون مربوطه مورد پیگیری قرار بدهید.

وی گفت: شناسایی عواملی که موجب سرقت می‌شود، نیز دارای اهمیت است آمار نشان می‌دهد درصد بالایی از سرقتهای خرد توسط معتادین صورت می‌گیرد، از این رو یکی از راهکارهایی که موجب می‌شود، آمار سرقت کاهش یابد و به نوعی اقدام پیشگیرانه به حساب می‌آید، شناسایی عوامل بروز سرقت است.

اشتری گفت: گرچه اگر فردی سرقتی را مرتکب شود، هیچ توجیهی از وی پذیرفته نیست و باید مجازات شود. اما باید بررسی کرد و دید که چه عواملی موجب افزایش سرقت می‌شود. لازم است در این باره کار کار‌شناسی صورت بگیرد. سالی برای ما سال خوب و نیکو است که سرقت کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این کار به ریشه یابی و آینده پژوهی نیاز دارد، گفت: از این رو بهتر است از همکاری مراکز دانشگاهی و افراد خبره کمک گرفته شود تا مسائل به مسئولان مربوطه منتقل شود.

وی افزود: هر جرمی که صورت می‌گیرد؛ هزینه زیادی برای خانواده‌ها، جامعه و مجموعه نظام خواهد داشت.

اشتری با اشاره به اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز در اولویت کاری ما قرار دارد، افزود: در نیروی انتظامی این آمادگی را داریم که با افرادی که فعالیت اقتصادی مناسب دارند و به قانون عمل می‌کنند کمک کنیم از سوی دیگر این آمادگی را داریم تا با کسانی که به اقتصاد کشور ضرر می‌زنند، مقابله کنیم.

وی افزود: در بحث تجاوز به عنف نیز باید در حوزه‌های مختلف اقدامات لازم را انجام دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: کشف علمی جرائم و پرهیز از بدرفتاری مورد تاکید مقام معظم رهبری و فرماندهان قبلی ناجا بوده است. پلیس برای مقابله با اشرار با جدیت رفتار می‌کند اما بعد از دستگیری رفتار ما باید رفتار اسلامی باشد.

اشتری گفت: امروز ناجا اگر روی پرونده‌ای تمرکز کند، می‌تواند تا ۹۵ درصد پرونده را کشف کند اینکه چرا صددرصد پرونده‌ها کشف نمی‌شود، این است که تعداد پرونده‌ها زیاد بوده و در برخی موارد نیاز به اولویت بندی وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم اقتدار نیروی انتظامی گفت: ناجا باید اقتدار داشته باشد، اما این اقتدار باید همراه با ترحم، رافت و عدالت باشد.

وی افزود: باید به گونه‌ای رفتار شود که وقتی مجرمی اسم پلیس را می‌شنود، بلرزد. اقتدار پلیس باید برای مجرمین باشد که نتیجه آن افزایش آرامش برای مردم است. این اقتدار پیشگیرانه وبازدارنده خواهد بود.

اشتری با بیان اینکه تقویت پیشگیری از جرم از بعد اجتماعی، فنی و کنترل سامانه‌های جرم زا باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: سامانه ثبت شرکت‌ها، ‌ثبت اسناد و املاک نیز که بخشی از تخلفات در آن‌ها رخ می‌دهد، لازم است تا از سوی پلیس آگاهی کنترل شود.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی جزء نیازهای اولیه ما بوده است، از این رو شما در رسیدگی به جرائم می‌توانید از این اطلاعات استفاده کنید.

وی در بخش مستندسازی و آگاهی‌رسانی به مردم نیز گفت: چند برنامه با مدیریت پلیس آگاهی و مدیریت اجتماعی از صدا و سیما در حال پخش است اما هر مقدار که بتوانیم اقدامات مثبت پلیس را بیشتر اطلاع‌رسانی کنیم بهتر است.

اشتری افزود: وقتی ۲۴ ساعت بعد از سرقت موضوع کشف می‌شود این مساله باید از سوی صدا و سیما و جراید اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان عملکرد مثبت پلیس قرار گیرند. همچنین از این طریق می‌توان مسائلی را که در پیشگیری از جرم موثر است به مردم آموزش داد تا شاهد کاهش بروز جرایم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز