خبرگزاری کار ایران

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

بنیاد نخبگان به کمیته امداد تبدیل شده است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در آیین نامه‌های جدید نخبگان باید در دانشگاه‌ها فعال باشند، گفت: نخبگان باید در دانشگاه‌های خود فعالیت آموزشی و پژوهشی داشته باشند نه اینکه مانند کمیته امداد بدون هیچ فعالیتی از سوی نخبگان، به آن ها پول داده شود.

سهراب‌پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به تغییر آیین نامه‌های مربوط به نخبگان گفت: با استناد بر سند راهبردی نخبگان، قرار شده نخبگان دانشگاه‌ها توسط خود دانشگاه انتخاب شوند.

 قائم مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: پیش از این پرونده تعداد زیادی از دانشجویان به بنیاد ارجاع داده می‌شد، اما با این اقدام و برون سپاری هر دانشگاهی خودش اقدام به انتخاب نخبه می‌کند.

سهراب‌پور با بیان اینکه نخبگان باید فعالیت داشته باشند، اظهار داشت: معتقدیم یک نخبه اینطور نیست که به طور مثال پس از اینکه نفر ۱۵۰ کنکور شد،  ماهیانه از بنیاد پولی بگیرد.

وی با بیان اینکه در آیین نامه‌های جدید، نخبگان باید در دانشگاه‌ها فعال باشند، تصریح کرد: نخبگان باید در دانشگاه‌های خود فعالیت آموزشی و پژوهشی داشته باشند نه اینکه مانند کمیته امداد ماهیانه پول به این افراد بدون هیچ فعالیتی از سوی آن‌ها داده شود.

وی با اشاره به افزایش وام مسکن نخبگان از ۸۰ به ۱۰۰ میلیون تومان، گفت: قبلا ما یک وام مسکن می‌دادیم که بهره‌اش ۱۲ درصد بود و در حال حاضر با افزایش وام به ۱۰۰ میلیون و در حالی که سود آن ۲۲ درصد می‌شود،  ۷ درصد را بنیاد و ۱۵ درصد را نخبه می‌دهد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به این سوال که بنیاد چه تسهیلاتی برای نخبگان متاهل دارد، گفت: بنیاد به جای اعطای وام به نخبگان متاهل، یک ودیعه مسکن ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومانی در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

کد خبر : ۲۷۷۵۲۴