خبرگزاری کار ایران

حمایت اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی از ادغام

انجمن اعضای هیات علمی دانشگاه خوارزمی درخصوص ادغام این دانشگاه و دانشگاه علوم اقتصادی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه به این شرح است: «دانشگاه خوارزمی، نخستین دانشگاه مدرن ایران، درطول قریب یک سده فعالیت خود منشأ خدمات بسیاری به کشور عزیزمان بوده و بسیاری از دانش‌آموختگان آن نیز در مصادر علمی و اجرایی، خدمات برجسته‌ای به کشور عرضه داشته‌اند.

در این صد سال، دانشگاه خوارزمی توانسته است دانشگاه‌هایی چون دانشگاه یزد، دانشگاه سیستان و بلوچستان (دانشسرای عالی زاهدان)، دانشگاه کاشان، دانشگاه اراک، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه کردستان را در دامان خود پرورش دهد؛ دانشگاه‌هایی که در برهه‌ای از تاریخ خود شعبه‏‌ای از دانشگاه خوارزمی بوده‌اند و اینک خود به دانشگاه‌های مستقل و بالنده‌ای تبدیل شده‌اند. ضمناً برخی از مؤسسات آموزش عالی نیز مانند مدرسۀ عالی پارس به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه خوارزمی پیوسته‌اند.

دانشگاه خوارزمی در چند سال گذشته با تغییری که در نام و مأموریت‌های خود ایجاد کرده است، درجهت تبدیل به دانشگاهی جامع گام برداشته و سیاست امروز آن پاسخگویی به نیازهای درحال تغییر جامعه و آموزش و پژوهش در زمینه‌های می‌ان‌رشته‌ای است. از آنجائیکه دانشگاه علوم اقتصادی رشته‌های به‌روز و میان رشته‌ای را داشته و اینکه دانشکده‌های اقتصاد و امور مالی از برنامه‌های توسعه دانشگاه خوارزمی بوده این حرکت در جهت هم افزایی و بهره‌وری منابع صورت گرفته و عموم دانشگاهیان از این ادغام استقبال می‌کنند.

بررسی روند ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی نشان می‌دهد مقدّمات و روند تصویب و اجرای این ادغام کاملاً منطبق بر ضوابط قانونی و به مصلحت نظام آموزش عالی کشور بوده است. از این رو، انجمن اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، ضمن اعلام حمایت قاطع از این اقدام ارزشمند و استقبال از همکاری و همراهی با دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی سابق، آمادگی خود را برای رفع پاره‌ای ابهامات و نگرانی‌ها اعلام می‌دارد. به‌ویژه تأکید می‌شود که دانشگاه خوارزمی در دو پردیس تهران و کرج فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی دانشگاه نیز در تهران مستقر است و تعداد زیادی از دانشجویان، به‌خصوص در سطح تحصیلات تکمیلی، در تهران به فعالیت آموزشی و پژوهشی خود ادامه می‌‏دهند. و بنا به تصمیم هیات امنا، سه دانشکدۀ دانشگاه علوم اقتصادی سابق کماکان مانند برخی از دانشکده‌های دانشگاه فقط در تهران به فعالیّت خود ادامه خواهند داد. دانشگاه خوارزمی نه‌تن‌ها قصد ندارد گذشتۀ پرافتخار دانشکدۀ علوم اقتصادی سابق را از میان ببرد بلکه خواهد کوشید زمینۀ شکوفایی هرچه بیشتر این دانشکده‌ها را فراهم آورد.

از شورای محترم انقلاب فرهنگی، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسئولان محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار داریم با حمایت از ادغام قانونی دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی، درجهت رفع سوءتفاهم‌ها و برخی نگرانی‌های دانشجویان عزیز، کارکنان محترم و اعضای فرهیخته هیئت علمی بکوشند و تلاش کنند دانشکده‌های علوم اقتصادی که اینک زیرمجموعۀ دانشگاه خوارزمی قرار گرفته‌اند، فعالیت آموزشی و پژوهشی خویش را با نشاط و اطمینان ادامه دهند.»

کد خبر : ۲۷۷۳۲۶