خبرگزاری کار ایران

مومنی خبر داد:

کشف ۶۴ تن مواد مخدر در دوماهه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۹۱۵

فرمانده نیروی انتظامی از کشف ۶۴ تن مواد مخدر در دو ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسکندر مومنی در حاشیه گردهمایی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران درباره اولویت‌های پلیس در مقابله با مواد مخدر گفت: اولین اولویت؛ مبارزه با ورود مواد به کشور است که نیروی انتظامی با تمام توان در این زمینه عمل می‌کند. در سال گذشته نیروی انتظامی ۸۷ شهیدتقدیم به انقلاب کرد که اکثر آن‌ها در راه مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشف ۴۹۰ تن مواد مخدر در سال گذشته نشان از اهمیت و توجه پلیس به بخش مبارزه با مواد مخدر دارد، افزود: امسال نیز در دو ماهه اول سال ۶۴ تن مواد مخدر کشف شده است.

وی اولویت دوم را مقابله با توزیع در داخل کشور اعلام کرد و گفت: مسئله دیگر بحث پیشگیری از بروز تخلفات در حوزه مواد مخدر است، اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از بروز اینگونه تخلفات بسیار موثر هستند.

مومنی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها در این زمینه باید کمک کنند، افزود:جوانان نیز باید بدانند، حتی با یکبار تجربه کردن استفاده از این مواد ممکن است، به دام اعتیاد دچار شوند.

وی ادامه داد: اعتیاد علاوه بر اینکه جنبه جرم دارد، نوعی بیماری صعب الاعلاج است که راه درمان و بازگشت فرد به جامعه را بسیار سخت و دشوار می‌کند. اگر جوانان بدانند که چه خطری بعد از استفاده از مواد مخدر پیش روی آن‌هاست، هرگز به سمت استفاده از آن نمی‌روند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه درمان اولویت چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر است، گفت: در این بخش باقی دستگاهها نیز باید به نیروی انتظامی کمک کنند.

مومنی تصریح کرد: جلوه خیابانی معتادان نیز که موجب آزردگی و احساس عدم امنیت در بین مردم می‌شود نیز از دیگر اولویت‌های پلیس در بحث مبارزه با مواد مخدر است. جمع آوری معتادان سخت نیست، ولی وقتی آن‌ها جمع آوری می‌شوند، باید مرکزی باشد که آن‌ها را بازپروری و امکان بازگشت آن‌ها به جامعه را فراهم کند.

وی تاکید کرد: جمع آوری معتادان یک موضوع بین بخشی است و لازم است همه کمک کنند تا شهر جلوه بهتری پیدا کند، گرچه با بحث مبارزه شاهد کاهش اعتیاد در کشور هستیم اما در زمینه بازپروری و نگهداری نیازمند تقویت هستیم.

وی با اشاره به اینکه نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد؛ اولین دغدغه افراد جامعه بحث مبارزه با مواد مخدر است، افزود: درمان و بازگشت معتادان به جامعه دشوار است از این رو نیروی انتظامی تمام تلاش خود را در مبارزه با مواد مخدر در همه عرصه‌ها انجام می‌دهد.

جانشنین فرمانده ناجا افزود: مراکز نگهداری معتادان در سال ۹۳ رشد داشته، اما کافی نیست و لازم است در سال ۹۴ نیز در این باره اقداماتی انجام شود. البته این موضوع محدود به تهران نیست و در کل کشور باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ما مرزهای طولانی برای ورود مواد مخدر داریم و فضای مناسبی برای کشت مواد در کشور همسایه وجود دارد، افزود: بیشتر تلاش ما در بحث ورود و ترانزیت مواد انجام می‌شود، انشاله با انسداد مرز‌ها ورود مواد به حداقل برسد.اقداماتی که تاکنون نیز انجام شده نشان از توجه نیروی انتظامی به این موضوع داشته است.

مومنی در پاسخ به سوالی درباره سرقت از بانک در کشور گفت: سرقت مسلحانه از بانک امسال نسبت به سال گذشته در کل کشور کاهش داشته است.

وی افزود: سرقت از بانک که چند روز پیش رخ داد، نیز از سوی پلیس آگاهی در حال پیگیری است.

وی درباره قاچاق انسان به کشور و ورود افغان‌ها از طریق مرز‌ها به کشور گفت: قاچاق انسان از طریق مرز راههای فرعی و بیراهه‌ها انجام می‌شود، اینکه عنوان شده آمار ورود افراد به طور قاچاقی به کشور زیاد است، شاید به این خاطر است که پلیس آماری از اقدامات مثبت خود در این باره اعلام نکرده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم بودجه لازم در این خصوص تخصیص داده شود تا بتوانیم امنیت مرز‌ها را بیشتر کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره ارائه گزارشی از کشت خشخاش در کشور گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از کار‌هایش جلوگیری از ورود و کشت مواد مخدر است، اگر گزارشی در این باره داشته باشیم اقدام می‌کنیم اما تاکنون گزارش رسمی در این باره به پلیس ارائه نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز