خبرگزاری کار ایران

حافظی مطرح کرد:

توزیع نامتوزان خدمات پزشکی در سطح شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۷۷۸

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از توزیع نامتوزان خدمات پزشکی در سطح شهر تهران انتقاد کرد

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از حضور وزیر بهداشت در شورای شهر تهران، اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم از اجرای طرح تحول سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم در هزینه‌های درمان صمیمانه سپاسگزارم .

وی ادامه داد: اعتقاد دارم؛ تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه از وظایف اصلی وزارت بهداشت است و معتقدیم که درمان مردم وظیفه اصلی دولت است که می‌تواند با استفاده از ظرفیت بخش  خصوصی این خدمات ارائه شود، ولی مجموعه وظایفی در حوزه بهداشت یا سلامت شهری وجود دارد که می‌تواند فصل مشترک فعالیت های وزارت بهداشت و مدیریت شهری را شکل دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه مهمترین بخش فصل مشترک پایش مواد خوراکی و غذایی است، تصریح کرد: طبق قانون شهرداری وظیفه توزیع مواد غذایی در سطح شهر را به عهده دارد و بر اساس قانون می تواند از توزیع مواد غذایی غیراستاندارد جلوگیری کند ولی پتانسیل اقدام را در این حوزه ندارد این موضوع می تواند وجوه همکاری مشترک باشد قطعا این اقدام ارزش افزوده برای سلامت جامعه ایجاد خواهد کرد.

حافظی درباره آلودگی‌ها نیز تصریح کرد: از خروجی دودکش موتور خانه یک ساختمان تا اگزوز یک خودرو شهرداری موظف به کنترل و نظارت است. به استناد بند 20 ماده 55 قانون شهرداری، مدیریت شهری می تواند فعالیت صنایع و مشاغل آلاینده و فعالیت های تهدیدکننده سلامت مردم را متوقف کند . ولی متاسفانه مشاهده می کنیم دولت همراهی  و همکاری را لازم را ندارد.

وضعیت دفن زباله‌ها تهدید جدید برای سلامت مردم

حافظی طرح تحول در نظام سلامت را به عنوان یک طرح باارزش دانست و اظهار کرد: انتظار می رود بخش بهداشت پررنگ تر شود به خصوص در شهر تهران که وضع موجود بهداشت نابسامان است آقای وزیر ابتدای سال جاری اشاره داشته است که برنامه هایی برای تمرکز موضوع بهداشت در دست اقدام داریم. کمیسیون سلامت از این موضوع حتما حمایت خواهد کرد.

وی درباره جمع آوری زباله های شهر تهران اعم از زباله های خانگی، شهری و بیمارستانی گفت: وضعیت پردازش و دفن زباله ها و شیرابه‌های زباله ها، موارد تهدیدکننده جدی برای سلامت مردم و محیط زیست را فراهم کرده است و هیچ تذکری و مطالبه ای از وزارت بهداشت مشاهده نشده است.

حافظی با بیان اینکه در حوزه آلودگی هوا، آب مواد غذایی در آستانه بحران هستیم، افزود: در موضوع هوا به واسطه مداخلاتی که انجام شده است بارقه های از امید دیده می شود که امیدواریم در سایر آلودگی ها با مداخله از شدت این آلودگی ها کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت مواد غذایی توسط شورا رصد می شود، تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس پایش صورت گرفته میزان آلودگی در مواد غذایی در سال 93 در مقایسه با سال 92 کاهش یافته است اما هنوز آلودگی ها وجود دارد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، درباره وضعیت آب نیز گفت: از نظر کمی و کیفی نیز دغدغه جدی است از این رو پیشنهاد داریم که کمیته مشترک با حضور شهردار، عضوی از شورای شهر و معاونین غذا و دارو و بهداشت وزارت بهداشت تشکیل شود و در موضوع پیشگیری و بهداشت در موضوعات آب و خاک و هوا و مواد غذایی و عوامل موثر بر سلامت  جسمی، روحی و روانی جامعه با جدیت امور را رصد و پایش کنند.

اورژانس پاشنه آشیل وزارت بهداشت

حافظی با اشاره به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی یا اورژانس 115، تاکید کرد: معتقدم اورژانس می تواند پاشنه آشیل وزارت بهداشت است اورژانس از نظر تجهیزات، نیروی انسانی و خودرو از برنامه پنجم توسعه عقب است به طوری که بر اساس برنامه باید تعداد آمبولانس ها باید 425 دستگاه باشد اما 165 دستگاه است و تعداد نیروی انسانی به جای 5 هزار و 50 نفر ، هزار و 700 نفر است.

وی با انتقاد از توزیع نامتوزان خدمات پزشکی در سطح شهر تهران انتقاد کرد و گفت: منطقه یک شهر تهران دو برابر منطقه 18 شهر امکانات بهداشتی و درمانی دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز