خبرگزاری کار ایران

قالیباف مطرح کرد:

مذاکره شهرداری و قوه قضاییه برای تبدیل زندان اوین به بوستان

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۴۹۳

شهردار تهران از مذاکره شهرداری و قوه قضاییه برای تبدیل زندان و مجموعه اوین به بوستان عمومی خبر داد و گفت: این موضوع را دو ماه پیش به آیت الله آملی لاریجانی پیشنهاد دادم.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته در بوستان گفت و گو افزود: شهرداری تهران آماده است تا برخی هزینه های این اقدام را تقبل کند.

وی درباره وضعیت باغ دامپزشکی نیز گفت: این باغ در پهنه R (مسکونی عام) قرار دارد اما با توجه به سرانه فضای سبز اندک منطقه 11، تصمیم به تغییر کاربری آن از پهنه R به G (فضای سبز) گرفتیم.

قالیباف با بیان اینکه آبیاری فضای سبز شهر تهران با روش قطره ای و با سیستم تحت فشار انجام می شود خاطرنشان کرد: امروز حتی یک قطره از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز پایتخت استفاده نمی شود.

شهردار تهران با اشاره به مصوبه دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران در خصوص واگذاری بوستان پردیسان به شهرداری تهران گفت: در صورت موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران آمادگی خرید این بوستان را دارد.

وی با اشاره به موقعیت منطقه ای این بوستان افزود: در صورتی که سازمان حفاظت محیط زیست این بوستان را به شهرداری واگذار نمی کند شهرداری تهران آماده است تا وظیفه نگهداری و حفاظت از آن را برعهده بگیرد که این موضوع باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

بنابر گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، قالیباف در ادامه رود دره های کن، فرحزاد، اوین-درکه، تجریش و داراباد تهران را مورد اشاره قرار داد و از ادامه مسیر رود دره فرحزاد به سمت بالا خبر داد.

وی با بیان اینکه ادامه این رود دره تا ارتقاعات بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت: این رود دره یکی از زیباترین تفرجگاه های شهر تهران است و در صورت توسعه آن قابلیت پذیرش 200 تا 300 هزار شهروند را خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز