خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

توضیحات شهردار در مورد ساخت‌وساز غیرقانونی قانع‌کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۱۴۲

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره طرح سوال از شهردار توضیحاتی ارائه کرد.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره موضوع طرح سوال وی از شهردار در ارتباط با ماجرای هتل اسپیناس گفت: در خصوص ساخت 3 طبقه به صورت غیرقانونی در هتل اسپیناس تذکراتی به شهردار تهران دادیم که پاسخ شهردار در این باره قانع کننده نبود.

وی ادامه داد: روال قانونی چنین است که اگر عضو شورا از پاسخ داده شده قانع نشد، نامه‌ای به ریاست شورا داده و عدم اقناع خود را اعلام  و درخواست طرح سوال را مطرح می‌کند و در مرحله بعد ریاست شورا نامه را به شهردار تهران ارسال کرده و شهردار موظف است؛ ظرف مدت 10 روز از زمان دریافت نامه در صحن شورا حاضر شده و در خصوص سوال مطرح شده، توضیح دهد که اگر توضیحات ارائه شده، قانع کننده بود موضوع خاتمه یافته و در غیر این صورت با امضای یک سوم اعضای شورای شهر  مساله استیضاح شهردار مطرح می‌شود.

قناعتی ادامه داد: پس از انجام استیضاح در صورتی که باز هم توضیحات قانع کننده نبود، با رای 21 نفر از اعضا می‌توان شهردار را برکنار و شهردار دیگری را معرفی کرد. هر چند که امیدوارم پاسخ‌های شهردار در مرحله طرح سوال قانع کننده باشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر با بیان اینکه در مواردی شهردار به تذکرات شورا بی‌توجه بوده است، خاطرنشان کرد: من به دنبال اجرای قانون هستم و این موضوع را تا انتها پیگیری خواهم کرد و رای اعضای شورا نسبت به این موضوع به قضاوت خود آنان بستگی دارد،  لذا من دنبال عمل به تکلیف خود هستم.

قناعتی در ادامه درباره توقف موقت تخریب پاساژ علاءالدین گفت: قاضی شعبه 7 دیوان عدالت اداری دستور توقف تخریب پاساژ علاءالدین را داده است و گروهی را مامور کرده، نسبت به تخریب این پاساژ کار کارشناسی انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز