خبرگزاری کار ایران

جنتی:

افکار عمومی گاهی با واقعیت‌ها فاصله دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۰۲۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر قبول کنیم که اساس افکار عمومی نگرش انسان‌ها است، می‌توان گفت که خیلی با واقعیت سر و کار نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونان اجتماعی فرمانده استانهای سراسر کشور گفت: نفس برگزاری چنین همایشی و در جریان قرار دادن افکار عمومی نسبت به موضوع آن نشان می‌دهد که نیروی انتظامی بنا دارد؛ پا به پای صحنه‌های اجتماعی پیش برود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد؛ نیروی انتظامی تلاش می‌کند با یک رویکرد مدون نقش خود را در سطح جامعه ایفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را مستلزم درک پدیده‌های اجتماعی دانست و افزود: اگر چنین شناخت کاملی حاصل شود، می‌توان برخورد مناسبی با پدیده‌ها داشت.

وی افزود: به طور مثال در حوزه راهنمایی و رانندگی وقتی شناخت دقیقی از روش و نگرش شهروندان داشته باشیم و متناسب با آن اطلاع‌رسانی کنیم، می‌توانیم در تغییر رفتار آن‌ها تاثیرگذار باشیم.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اساس و پایه نگرش افکار عمومی محصول عقاید اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

جنتی با بیان اینکه افکار عمومی پدیده اجتماعی و روانی است که بازتاب تعامل اجتماعی در مقابل مسائلی است که رخ می‌دهد، افزود: از این رو برای هدایت افکار عمومی باید به بسترهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی توجه کنیم. این گونه نیست که افکار عمومی در یک لحظه شکل بگیرد، افکار عمومی فرایندی است که در طول زمان شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر قبول کنیم که اساس افکار عمومی نگرش انسان‌ها است، می‌توان گفت که خیلی با واقعیت سر و کار نداریم، بلکه افکار عمومی چیزی است که برای انسان می‌سازند و‌ گاه با واقعیت‌ها فاصله دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز