خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

اقدامات پلیسی باید به سمت اجتماعی‌شدن سوق پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۸۲۶

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اقدامات پلیسی قبل از اینکه جنبه امنیتی پیدا کنند، باید با اقدامات پیشگیرانه به سمت اجتماعی‌شدن سوق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در هجدهمین گردهمایی معاونان اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه در سال گذشته نیروی انتظامی بار سنیگنی بر دوش داشته است، گفت: پل ارتباطی بین مردم، نیروی انتظامی و رسانه‌ها معاونت‌های اجتماعی هستند. در حقیقت مجموعه‌ای که می‌تواند؛ هوشمندانه زحمات همکاران خود در ناجا را به جامعه منعکس کند و این نقش به‌‌ همان اندازه ماموریت‌های نیروی انتظامی دارای اهمیت است.

وی ابراز امیدواری کرد با رویکرد جامعه محوری ناجا بتوانیم بیشتر از گذشته با مردم ارتباط داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: عملکرد مناسب نیروی انتظامی و انعکاس آن به مردم یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های نیروی انتظامی است که بر عهده معاونت‌های اجتماعی گذاشته شده است.

اشتری  با بیان اینکه معاونت اجتماعی وظیفه دارد، موضوع پیشگیری را در اقدامات پلیسی اولویت قرار دهد، گفت: باید این توان را در ناجا داشته باشیم که اقدامات پلیسی قبل از اینکه جنبه امنیتی پیدا کنند، باید با اقدامات پیشگیرانه به سمت اجتماعی‌شدن سوق پیدا کند. در حقیقت باید موضوعات امنیتی را اجتماعی کنیم و نباید اجازه دهیم یک موضوع اجتماعی جنبه امنیتی پیدا کند.

وی با اشاره به نقش پلیس در نظام اسلامی گفت: پلیس در نظام اسلامی حافظ امنیت و آرامش مردم است و یکی از اهداف نیروی انتظامی حفظ‌ آرامش مردم است. هر مقدار که بتوانیم در این مسیر گام برداریم، بیشتر مورد قبول مردم و خدای متعال قرار می‌گیریم. از این رو باید تمام توان خود را به کار ببریم تا در سال ۹۴ احساس امنیت و آرامش در بین مردم افزایش پیدا کند.

اشتری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در وضعیت امنیتی خوبی قرار دارد، گفت: با نگاهی به کشورهای همسایه متوجه می‌شویم که امنیت ما بسیار بالاست. برای حفظ این امنیت نیاز به همکاری مردم و هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های انتظامی، ‌امنیتی و دستگاه‌های تصمیم گیرنده داریم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شعار امسال؛ دولت و ملت، همدلی و همزبانی تاکید کرد: این شعار به این معنی است که تمامی دستگاه‌ها باید هماهنگی مناسبی با یکدیگر داشته باشند. نیروی انتظامی بخشی از حاکمیت و نماد اقتدار حاکمیت است، اقتداری که به فرموده رهبری باید همراه با عدالت و رافت باشد.

اشتری گفت: امروز نیروی انتظامی افتخار دارد که از یکسو در مقابل قانون گریزان و کسانی که خلاف جهت مردم حرکت می‌کنند، با قاطعیت بایستد و از سوی دیگر پناهگاه و ملجا مردم آسیب دیده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف نیروی انتظامی حل کردن مشکلات است، اظهار داشت: ارائه خدمات انتظامی به مردم از طریق دفا‌تر مشاوره یکی از این نمونه‌ها است. معاونت اجتماعی در فرهنگ سازی سازمانی و رفتار سازی کارکنان نقش دارد و باید تلاش کند تا به این هدف برسیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تشکیل بیش از ۶۰۰ مرکز مشاوره در کلانتری‌ها، گفت: ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره حل و فصل شده‌اند و این موضوع بسیار خوبی است. هدف نیروی انتظامی پرونده سازی نیست؛ هدف این نیست که افراد را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنیم. در حقیقت هدف ما اقدامات بازدارنده است و باید تلاش شود در صورت بروز مشکل با مشاوره مسائل حل شود.

وی تاکید کرد: در سال ۹۴ باید دوایر مشاوره اجتماعی افزایش چشم گیری داشته باشد، البته تعداد دفا‌تر نیاز به کار‌شناسی دارد، اما لازم است که تعدادشان اضافه شود تا با استفاده از این مراکز به مردم خدمت رسانی بهتری صورت بگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پایش و نظر سنجی مستمر نسبت به عملکرد ناجا باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: یکی از اقدامات اولویت دار معاونت اجتماعی نظر سنجی‌های مستمر از عملکرد نیروی انتظامی است ما از این نظر سنجی‌ها به نقاط مثبت و ضعف خود دسترسی پیدا می‌کنیم و باید تلاش کنیم تا نقاط ضعف خود را مرتفع کنیم.

وی تاکید کرد: رفع نقاط ضعف ما سبب می‌شود تا به مردم خدمت رسانی مناسب تری داشته باشیم و از طریق افکار سنجی و ارتباط مردم با سامانه ۱۹۷ مشکلات و انتقادات مردم را در سراسر کشور دریافت می کنیم و گروهی این اطلاعات را بررسی کرده و به معاونت‌های مربوطه ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به دیدار نیروهای مسلح با مقام معظم رهبری، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما حکم فرمان دارد و باید عملیاتی شود. طبق فرموده ایشان امنیت اجتماعی، جاده‌ها، اقتدار و رافت و موضوعات دیگر باید مبنای کار ما باشد؛ چرا که همیشه مطالبات رهبری از دستگاه‌ها مطالبات مردم بوده است، با برطرف شدن مطالبات آرامش مردم بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری مطالبات رهبری تشکیل شده است، هدف از این کارگروه این است که بتوانیم در حوزه اجتماعی فرمایشات رهبری را عملیاتی کنیم.

اشتری با اشاره به اینکه ارتباط با رسانه ملی و اصحاب رسانه اولویت معاونت اجتماعی است و باید افزایش پیدا کند، گفت: این ارتباط باید مستمر و اثر بخش باشد.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم‌های هفته نیروی انتظامی باید آسیب‌شناسی شده و در یک کارگاه علمی اقدامات سال گذشته بررسی شود تا ببینیم چه میزان به اهداف خود نزدیک شده‌ایم.

وی تاکید کرد: باید خدماتی که توسط نیروی انتظامی به مردم ارائه می‌شود، کار‌شناسی شود تا آنچه از این خدمات منتقل می‌شود باور پذیر و منطبق بر واقعیت باشد و اضافه بر عملکردی که ارائه شده به مردم منتقل نشود.

اشتری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، مردم به پلیس علاقه دارند و در تمام ماموریت‌ها شاهد این موضوع هستیم باید تلاش کنیم تا ارتباط با مردم بیشتر از گذشته باشد از این رو اقداماتی که در هفته ناجا صورت می‌گیرد باید تاثیر گذار باشد و خود مردم در تهیه برنامه‌ها مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: در تهیه فیلم‌ها باید واقعیت‌ها نمایش داده شود تا اگر مردم پلیسی را در جامعه می‌بینند، عملکردش همانند تصویری باشد که به آن‌ها ارائه شده است.

وی با اشاره به مصاحبه مدیران نیروی انتظامی با اصحاب رسانه، گفت: باید آموزش‌های لازم به مدیرانی که تازه مسئولیت دار برخی امور شده‌اند، داده شود و در این زمینه معاونت اجتماعی باید گام‌های بلندی بردارد، چرا که پل ارتباطی مردم و نیروی انتظامی معاونت اجتماعی است.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم از طریق فرماندهان، معاونین و دست اندارکاران آگاهی سطح جامعه را افزایش دهیم، جرائم کاهش پیدا می‌کند و تقویت این موضوع بر عهده معاونت اجتماعی است.

اشتری گفت: اگر امروز معضلی با عنوان معتادان فروشندگان مواد مخدر و سرقت در جامعه داریم، می‌توانیم با آگاه‌سازی مردم از بروز آن جلوگیری کنیم. آنچه لازم است؛ برنامه ریزی خوب و مناسب در استان‌هاست، به طوری که هر استان می‌تواند با توجه به معضلاتی که با آن مواجه است، اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز