خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

دانشگاه در حل مسائل اجتماعی به مدد جامعه بیاید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسمی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، از 14 استاد برجسته دانشگاه علامه طباطبایی با اهدای لوح و هدایا تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  علی ربیعی در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از بازگشت برخی از اساتید به دانشگاه، اظهار داشت: در گذشته دانشگاه علامه یک دوره بدی را سپری کرد، اما امروز خوشحالم که برخی از اساتید به دانشگاه ها برگشته اند و امیدوارم بتوانیم از دانش عظیمی که در این دانشگاه وجود دارد و همچنین اساتید پر و خیر و برکت آن بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه نمی توانیم تناسب خوبی میان مسایل جامعه و دانشگاه ها برقرار کنیم، گفت: دانشگاه باید به نحوی در حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به مدد جامعه بیاید.

وزیر کار با تاکید بر بازنمایی و باز تفسیر برخی از مسائل، تصریح کرد: ما در احترامات دانشگاهی، روابط تعریف شده و مناسک علمی در سال هایی دچار مشکل شده ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر شور درس دادن و درس گرفتن مشکل است، گفت: یکی از مشکلات حال حاضر مشکل فارغ التحصیلان بیکار است که نمی توانند خلاقیت ایجاد و کار پیدا کنند یا در شرایط برابر با اینکه مدرک بالایی دارند، درست رقابت کنند، بالاخره یک جای کار می لنگد.

ربیعی خاطرنشان کرد: 750 میلیارد دلار در کشور پول ریخته شد، اما نه فقر حل شد و نه تبعیض و مشکل اشتغال و نسبت های بین تئوری و حل مسائل اجتماعی ضعیف شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه جامعه ما دیگر جامعه تولید محوری نیست، گفت: جامعه بسیار رانتی شده و نوع نگاه به کار تغییر یافته است. ما اگر می خواهیم سالانه 900 هزار شغل را جوابگو باشیم، باید رشد 8 درصد را تجربه کنیم و دانشگاه در این راستا باید با تولیدات نظری خود الگوی مرجع جامعه باشد.

وزیر کار با اشاره به اینکه ما در حوزه اخلاق عمومی دچار برخی نارسایی ها هستیم، گفت: از سوی دیگر در سیاست های رفاهی دچار مشکل هستیم و از  فقر و نابرابری رنج می بریم.

وی ادامه داد: ما می توانیم در زمینه بنیان های پژوهشی در حوزه های مختلفی که به ما مربوط می شود، دانشگاه علامه را یاری دهیم.

 

کد خبر : ۲۷۵۴۸۴