خبرگزاری کار ایران

فانی:

دانش‌آموزان شأن معلمان را حفظ کنند

مراسم سپاس معلم و سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در دبیرستان دوره اول دخترانه شاهد فجر واقع در منطقه ۱۵ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز معلم اظهار داشت: این مراسم به عنوان یک حرکت نمادین برای سپاسگزاری و تجلیل از تلاش‌های معلمان برگزار شده است.

وی افزود: در فلسفه تعلیم و منزلت اسلامی ۶ ساحت تربیت پیش بینی شده که دانش آموزان باید در ۶ حوزه علمی و فناورانه، دینی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیبا‌شناختی و هنری، تربیت بدنی و تربیت اقتصادی و حرفه‌ای تربیت شوند.

فانی ادامه داد: این ۶ ساحت بر این موضوع تاکید دارند که به هیچ وجه تربیت تک ساحتی و تک بعدی نداریم و در این راستا نقش معلم در تربیت همه جانبه دانش‌آموزان نقش کلیدی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلمان با رفتارشان، سخنانشان و سکوتشان و به طور کلی مجموعه رفتار و سکنات خود به عنوان الگو در جامعه مطرح می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در تحقیق میدانی که اخیرا انجام شده، معلمان به عنوان مرجع و رجوع جامعه شناخته شده‌اند و خوشحالم از اینکه در چنین دستگاهی انجام وظیفه می‌کنم و امیدوارم بتوانیم این مرجعیت را همچنان حفظ کنیم.

فانی با تاکید براینکه آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند که در راستای منزلت معلمان و مرجعیت آن‌ها گامهایی را بردارد، گفت: از تلاش‌های همکاران در آموزش و پرورش سطح کشور که در ۱۰۵ هزار مدرسه و ۷۵۲ منطقه آموزشی فعالیت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدوارم بتوانیم در سه حوزه منزلت، هویت و معیشت معلمان به وظایف خود به بهترین شکل عمل کنیم.

فانی در ادامه از ۱۳ و نیم میلیون دانش آموز خواستار شد که‌ شان و جایگاه معلمی را حفظ کنند تا بتوانند از امانتی که خدا در اختیارشان قرار داده، یعنی عمر جوانی در راه کسب آگاهی و علم بهره‌مند شوند.

کد خبر : ۲۷۴۵۵۵