خبرگزاری کار ایران

محجوب:

معیشت کارگران نیازمند تقویت دستمزدها است

دبیرکل خانه کارگر بر لزوم تقویت دستمزد کارگران در جهت بهبود معیشت کارگران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در همایش تجلیل از نمایندگان کارگران شهرداری تهران با اشاره به این که گرایش موجود در شهرداری سبب شد به تدریج رضایت‌مندی در بسیاری از اقشار و موضوعات جای گله‌ها را بگیرد گفت: امیدوارم این سیر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به راهپیمایی روز جمعه کارگران گفت: آنچه انجام شده وانجام خواهد شداین نوید را می‌دهد که بتوانیم از این جلسه‌ای که اختصاص به موضوع شورا و شهرداری دارد نتیجه بگیریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از پیشنهادات من در مورد کارگران ساختمانی که سال‌ها برای سامان دهی آنها تلاش شده است این بود که دفتری وجودداشته باشد تا مردمان را بشناسند و کارگران نیز بتوانند زیر سقفی قرار بگیرند.

وی افزود: امیدواریم با توجه به ضرورت بیمه این قدم برای کارگرانی که حامی مشخصی ندارند برداشته شود .

محجوب با بیان اینکه مجلس با ارایه فرمول قابل محاسبه‌ای بحث بیمه مطروحه را حل کرد خاطرنشان کرد: امیدوارم همه کارگران از نعمت بیمه برخوردار شوند.

دبیرکل خانه کارگر خطاب به چمران ادامه داد: از شما به عنوان شورای شهر تهران می خواهم این قدم را بردارید.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تشکل‌های کارگری شهرداری گفت: معیشت نیازمند تقویت دستمزدها است و در جلسه‌ای که در فراکسیون کارگری داشتیم محاسباتی انجام دادیم و عددی را برای سبد هزینه‌ای در نظر گرفته شد و بر تورم رسمی افزودیم و مبلغ یک میلیون و هفتصد و سی هزار تومان نیز برای حداقل دستمزد اعلام شد و فکر می کنم که اگر با این دید نگاه کنیم، خواهیم گفت بسیاری از کارها را می‌شود، انجام داد.

محجوب خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیمان‌ها و توافقات وانجام عمل تکمیلی بتوانیم شکاف موجود میان معیشت و دستمزدها را کاهش دهیم.

وی در ادامه بر لزوم توجه اتحادیه کارگران شهرداری و تقویت آن تاکید کرد وادامه داد: با تقویت این تشکل، آنها می توانند باقی تشکلات را نیز تقویت کنند تا آنچه امروز توسط ما بیان می‌شود توسط این تشکل‌ها گفته شود. لذا از اعضای شورای شهر انتظار دارم به این مجموعه عنایت داشته باشند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس بااشاره به سختی کار کارگران بخش پسماند شهرداری گفت: اگرچه در این زمینه اقداماتی به صورت گام به گام انجام شده اما باید به تامین اجتماعی توصیه شود که تمامی کار این کارگران سخت و مشکل است وامیدارم برای آنانی که مسایل متعدد دارند، قدم برداشته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه توجه به مسایل اجتماعی تهران از موضوعات تخصصی شورای شهر و شهرداری نیست تصریح کرد: اما نمی‌توان به این مسایل بی تفاوت بود. خصوصا آسیب‌ها که کانون اصلی آن تهران است نیازمند توجه جدی از جانب مجلس و شورای شهر بوده و باید در این خصوص کار اساسی شده و سرمایه‌گذاری شود و باید آسیب‌های اجتماعی که مشکل این شهر هستند به زمین گذاشته و حل شود.

وی تاکید کرد: اگر شهر تهران بر مشکلات خود غلبه کند باقی کلان شهرها و شهرهای کشور نیز مشکلات خود را کوچک می‌کند.

محجوب در پایان با بیان اینکه هر قدر مشکلات مردم کمتر شود خدمت به مردم بهتر می شود گفت: خدمت دهی مطلوب به مردم از راه نشاط، آماده‌سازی، حمایت و تقویت نیروی انسانی و نیروی کار ممکن می‌شود.

 

کد خبر : ۲۷۳۷۹۴