خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های پلیس برای استفاده کودکان از رایانه

کد خبر : ۲۷۳۱۳۱

پلیس فتا نیروی انتظامی با توجه به فراگیر شدن استفاده از رایانه به ویژه استفاده کودکان کمتر از پنج سال از این وسیله به والدین توصیه‌های ارایه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس فتا، با توجه به شرایط سنی و ویژگی‌های روحی و اخلاقی کودکان، محدودیت‌هایی را برای در امان ماندن بچه‌ها از آسیب‌های احتمالی ناشی از استفاده از این گونه وسایل، باید در نظر گرفت.

پلیس فتا در این گزارش تاکید کرد: والدین حتی اگر فکر کنند که استفاده از محدودیت روی رایانه، هنوز زود است، باز هم این اقدام را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، والدین اگر محدودیت‌ها را اعمال نکنند کودکان، وقت بسیار زیادی را با ابزارهای رایانه‌ای صرف خواهند کرد.

در این گزارش به پدر و مادر، تاکید شده است که برای ابزاری همچون لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه از رمز عبور استفاده شود. ضمن اینکه برای رایانه و دیگر ابزاری که کودکان به آن دسترسی دارند از تنظیمات کنترل والدین استفاده شود تا کودکان فقط به مطالب و محتواهایی که برای آن‌ها مناسب است، دسترسی داشته باشند.

پلیس فتا همچنین به والدین توصیه کرد که نرم افزارهای کنترل والدین را دانلود یا خریداری کنند. آن را همیشه روشن نگه دارند و به روز رسانی کنند.

این گزارش افزود: نسخه‌های مختلفی از این نرم افزار‌ها در بازار با قیمت‌های مختلف وجود دارد که برخی از آن‌ها به طور رایگان برای دانلود در دسترس هستند. ضمن اینکه والدین فقط نرم افزار‌ها، بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و فیلم‌های مطابق سن کودکان را خریداری کنند.

همچنین اطلاعات و قوانین مربوط به استفاده کودکان از فناوری و رایانه را با افرادی همچون پدربزرگ و مادربزرگ، پرستار کودک و همچنین پدر و مادر دوستان فرزند به اشتراک گذاشته شود تا آن‌ها نیز مطلع شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز