خبرگزاری کار ایران

تدوین دکترین حوزه بانوان در هلال‌احمر

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۸۷۹

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این که باید افق سال ۹۴ جمعیت را در حوزه بانوان با توجه به شرایط بودجه‌ای تدوین و زمینه اجرای برنامه‌ها را فراهم کرد، گفت: وظیفه هلال‌احمر تکیه بر حضور مردمی و ترویج فرهنگ داوطلبی است.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر احمدی در شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر پس از ارائه گزارش عملکرد حوزه زنان جمعیت، با اشاره به این که بانوان هم اکنون در فعالیت‌های اجتماعی جامعه به جایگاه روشن و ثابتی دست یافته‌اند، گفت: باید نقش زنان را در برنامه ششم توسعه تقویت و همسو با برنامه‌های تدوین شده و اعتبارات موجود حرکت کنیم.

وی گفت: بر این اساس ضروری است تا دکترین حوزه بانوان در جمعیت هلال‌احمر با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی در حوزه زنان، تدوین و روش‌های اجرایی برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این حوزه مشخص و برای تصویب، به شورای عالی جمعیت هلال‌احمر ارائه شود.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر به‌روز کردن برنامه‌های حوزه زنان در جمعیت هلال‌احمر با توجه به شرح وظایف این حوزه، عنوان کرد: هم‌اکنون حضور بانوان در جمعیت هلال‌احمر، حتی در حوزه‌های امدادی، ارزشی و … به شکل پررنگی دیده می‌شود و لذا ضروری است تا حسب شرایط و تناسب نوع برنامه‌ها، حضور بانوان را در جمعیت تقویت کنیم.

وی با اعلام موافقت قاطع خود برای حضور و نقش‌آفرینی پررنگ بانوان در جمعیت هلال‌احمر، گفت: هم‌اکنون بانوان با ایفای نقش‌های اجتماعی خود در جامعه در ایجاد انگیزش و آرامش از جایگاه بسیار خوبی بهره‌مند هستند و حتی در حوزه‌های آموزش و ساماندهی هم نقش‌های مهم و تاثیرگذاری ایفا کرده‌اند.

احمدی تاکید کرد: باید نقاط قوت حضور بانوان در جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های فعال در این حوزه را شناسایی و تقویت کرده و همچنین برای توانمند کردن استان‌های ضعیف برنامه‌ریزی لازم، استفاده کرد.

وی در این جلسه با معرفی دکتر ابوالقاسم گرجی، به عنوان معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر از زحمات دکتر کاخکی تشکر کرد و گفت: البته در این جلسه قصد تودیع نداشته و فقط دکتر گرجی را به عنوان معاون جدید توسعه منابع انسانی و پشتیبانی معرفی کرده و مراسم رسمی پاسداشت خدمات دکتر کاخکی را با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر، به جلسه دیگری موکول می‌کنیم.

حسن ابوالقاسم گرجی، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر هم در این جلسه اظهار امیدواری کرد: در سایه تجربیات مدیران و کارکنان باتجربه جمعیت، بتوان در جهت تعالی سازمانی گام برداشته و جمعیت را در تحقق اهداف خود به سرمنزل مقصود رساند.

کاخکی، معاون سابق توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر هم در این زمینه ضمن آرزوی توفیق برای دکتر گرجی و تشکر از معاونین و پرسنل خدوم جمعیت، اظهار کرد: به رئیس جمعیت هم عرض کردم که این انتصاب منجر به ارتقای جایگاه اجرایی و مدیریتی معاونت پشتیبانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر هستم و به عنوان داوطلب، در خدمت جمعیت خواهم بود.

 

بر اساس این گزارش، در این جلسه حکم انتصاب دکتر چرخ‌ساز به عنوان رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم به وی ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز