خبرگزاری کار ایران

معاونت ساماندهی امور جوانان:

تعداد سمن‌های حوزه جوانان دو برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۸۳۰

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از دو برابر شدن تعداد سمن‌های حوزه جوانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود گلزاری در نشست خبری خود با بیان اینکه جوان باوری و جوان‌یاوری در دستور کار امسال ما قرار دارد، گفت: باید از رویکرد جوان هراسی دوری کنیم و با وضعیتی که دولت جدید در سطح ملی و بین المللی ایجاد کرده است، توجه به جوانان را در دستور کار خود داشته باشیم و جوانان را با پاکی، توانمندی و به عنوان قدرت جامعه تبیین کنیم.

وی ادامه داد: جوان‌های ما نیز همانند تمام گروه‌های دیگر در معرض آسیب قرار دارند که برخی ویژه دوره جوانی و برخی مربوط به مشکلات کشور می‌شود.

گلزاری با ابراز امیدواری از اینکه دولت و تمامی ارکان نظام در قوانین و برنامه‌هایشان جوانان را ببینند، گفت: انتظار داریم که مجلس به مسئله جوانان جدی‌تر بپردازد و در بعد مثبت آن تلاش کند. به ویژه فراکسیون جوانان حساس‌تر و با برنامه‌تر باشد و اینگونه نباشد که فقط گه‌گاه بگوید برای جوانان چه کرده‌ایم. همچنین با توجه به اینکه دولت امسال از مشکلات بین‌المللی واقتصادی خارج می‌شود، بنابراین امیدواریم نگاه جدی‌تر به جوانان در بحث بودجه دستگاه‌ها و برنامه‌های آن‌ها داشته باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: از قوه قضاییه هم انتظار داریم در زمینه قوانین فعال باشند. برای نمونه در مورد سایت‌های همسریابی نیروی انتظامی به دلیل نبود قانون نمی‌تواند در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته باشد.

گلزاری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از برنامه‌های ما اجرایی و ۷۰ درصد در حوزه فعال کردن دیگر دستگاه‌ها است، گفت: امیدواریم شورای عالی جوانان در خردادماه برگزار شود و ستاد ساماندهی جوانان نیز در سال ۹۴ مجددا تشکیل شود.

وی ادامه داد: تعدادهای سمن‌های جوانان درسال ۹۳ از ۲۰۰ به ۴۰۰ رسید که بسیار اتفاق خوبی است و علاوه برآن ۴ الی ۵ دوره آموزش و توانمندسازی برای سمن‌ها داشته‌ایم و امیدواریم افزایش مشارکت سمن‌ها همراه با توانمندسازی آن‌ها را داشته باشیم.

وی با اعلام این خبر که مجله ویژه‌ای نیز برای سمن‌ها با نام سمن جوان نیز به زودی منتشر خواهد شد، افزود: تلاش می‌کنیم که ساختمانهایی را که در گذشته در اختیار سازمان ملی جوانان و یا دستگاههای مرتبط دیگر بوده است، با عنوان سمن سرای جوانان از وزارت کشور تحویل و در اختیار سمن‌ها قرار دهیم.

گلزاری گفت: در حوزه ازدواج نیز اقدامات زیرساختی را در حال انجام داریم و اقدامات روبنایی نیز همچون کارت جهیزیه و وام ازدواج با پیگیری وزیر ورزش در سال گذشته به راه افتاد و امیدواریم در سال ۹۴ از سر گرفته شود.

گلزاری با بیان اینکه سامانه همسان‌گزینی را نیز در خردادماه رونمایی خواهیم کرد، افزود: همچنین در سال گذشته توانستیم مجوز راه‌اندازی مراکز مشاوره قبل از ازدواج برای این مرکز را بگیریم. امیدواریم همایش ملی خیرین ازدواج را نیز در دستور کار داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز