خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت مطرح کرد:

وجه اول تغذیه، «ایمن بودن» غذاست

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۱۳۷

معاون بهداشت گفت: وجه اول تغذیه، «ایمن بودن» غذاست که غذا باید عاری از میکروب، قارچ، انگل و مواد شیمیایی باشد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر سیاری در مراسم افتتاح «پایگاه تغذیه سالم» که صبح امروز در یکی از مدارس دخترانه در شهرری برگزار شد، ضمن بیان این مطلب به دانش‌آموزان توصیه کرد: ارتباط با خدا داشته باشید، خوب درس بخوانید و حداکثر بهره را از بهترین شرایط زندگی خود ببرید.

سیاری همچنین به دانش آموزان گفت: وقت غذا خوردن، قبل از سیر شدن دست از غذا خوردن بکشید و از سلامت خود که به دو عامل تغذیه و تحرک بستگی دارد، صیانت کنید.

معاون بهداشت با بیان اینکه تغذیه دو وجه دارد، گفت: وجه اول تغذیه، «ایمن بودن» غذاست که غذا باید عاری از میکروب، قارچ، انگل و مواد شیمیایی باشد.

وی وجه دیگر غذا را سالم بودن آن عنوان کرد و گفت: در این خصوص مصرف میوه و سبزیجات را به صورت مناسب توصیه می‌کنیم.

سیاری درخصوص مصرف قند نیز اظهار داشت: خوردن مواد قندی روزانه تنها به میزان ۶ قاشق مرباخوری مجاز است.

معاون بهداشت با بیان اینکه قند در محصولاتی مانند شکلات، نوشابه و آب میوه وجود دارد، گفت: مصرف این گونه مواد باید محدود شود.

وی با اشاره به اینکه یک حبه قند ۱۴ کیلوکالری دارد، تصریح کرد: باید مصرف قند را بسیار محدود کنیم.

معاون بهداشت، در ادامه به مصرف روغن اشاره کرد و گفت: چربی روغن نباید اشباع باشد.

وی گفت: روغن‌های حیوانی چربی اشباع بالایی دارند و همچنین روغن‌های مایعی که به صورت جامد (هیدروژنه) در می‌آیند باعث ایجاد اسید چرب ترانس می‌شوند.

معاون بهداشت روغن‌های مایعی که جامد می‌شوند را بد‌ترین نوع روغن عنوان کرد و گفت: این نوع روغن در قنادی‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای اسید چرب ترانس هستند و باید از مصرف آن پرهیز کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مصرف زیاد شیرینی نیز برای بدن مناسب نیست و در توضیح گفت: میزان چربی و قند شیرینی بالاست و همچنین مصرف شیرینی موجب آسیب رساندن به دندان‌ها می‌شود

معاون بهداشت در ادامه به دانش آموزان توصیه کرد: ورزش کردن باید جزیی از فرهنگ شما باشد و سعی کنید روزانه یک ساعت تحرک و فعالیت بدنی منظم داشته باشید. ورزش باید به گونه‌ای انجام شود که ضربان قلب تند شود و باعث عرق کردن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز