خبرگزاری کار ایران

فرهادی مطرح کرد:

تاکید بر برگرداندن اختیارات به دانشگاه‌ها/لزوم نقش پررنگ انجمن‌های علمی در برنامه ششم

وزیر علوم با تأکید بر بازنگری آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی، گفت: نباید فقط داشتن مقالات ISI در ارتقای اعضای هیأت علمی مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرهادی در نشست روسای انجمن‌های علمی ایران که عصر امروز در وزارت علوم برگزار شد با اشاره به اینکه انجمن‌های علمی باید به عنوان یک ظرفیت بالقوه و کلان و اتاق فکر نظام در نظر گرفته شونداظهار داشت: در اسناد بالادستی جایگاه انجمن‌های علمی به عنوان مرجعیت علمی دیده شده و حایز اهمیت هستند.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه بر نقش وتاثیرگذاری انجمن‌های علمی تاکید شده اما باید به دنبال راهکارهایی برای اجرایی شدن و پیاده کردن این سیاست‌ها باشیم.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه انجمن‌های علمی باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرند، گفت: کلیت انجمن‌های علمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی بررسی است.

فرهادی با اشاره به کرسی آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها، گفت: رهبر انقلاب بار‌ها براین موضوع تاکید کردند ودر ملاقاتی که اخیرا با ایشان داشتیم بار دیگر تاکیدات خود را نسبت به این موضوع ابراز کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر آئین‌نامه‌های برگزاری کرسی‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در دستور کار شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۶۰۰ موسسه عالی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: ساماندهی این مراکز از برنامه‌های اساسی این وزارتخانه به شمار می‌رود.

وزیر علوم با بیان اینکه تا پایان تابستان امسال بازنگری محتوای درسی رشته‌های تحصیلی را انجام خواهیم داد، اظهارداشت: برخی از رشته‌ها قدیمی شده‌اند و نیازمند تاسیس رشته‌های جدید هستیم و انجمن‌ها می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

فرهادی برگرداندن اختیارات به دانشگاه‌ها را جزو برنامه‌های اساسی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: امسال تقویت انجمن‌های علمی و تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را دنبال می‌کنیم و با اعتبارات پیش بینی شده این اقدامات سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی با تأکید بر بازنگری آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی، گفت: نباید فقط داشتن مقالات ISI در ارتقای اعضای هیأت علمی مؤثر باشد.

کد خبر : ۲۷۲۰۲۴