خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

تامین فضای آموزشی در منطقه ۲۲ تهران بی‌نتیجه ماند/ اتمام مقاوم سازی مدارس تا ۴ سال آینده

مدیرکل نوسازی استان تهران گفت: بخش عمده‌ای از کار مقاوم‌سازی مدارس انجام شده، اما ۵۰ درصد از مدارسی که نیاز به مقاوم سازی دارند، باقی مانده‌اند.

داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اعتبارات نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس، گفت: امسال با توجه به مقدماتی که فراهم شده، قطعا نسبت به سال ۹۳ اعتبارتمان در بخش دولتی و غیردولتی بهتر خواهد بود.

وی همچنین درباره مقاوم‌سازی مدارس فرسوده شهر تهران، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از کار مقاوم‌سازی مدارس انجام شده، اما ۵۰ درصد از مدارسی که نیاز به مقاوم سازی دارند، باقی مانده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که این ۵۰ درصد باقی مانده در پروسه ۳ یا ۴ ساله به اتمام برسد.

پرونده استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی پایتخت امسال بسته می‌شود

 ورناصری در خصوص استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، گفت: استانداردسازی سیستم گرمایشی حدود ۲ هزار فضای آموزشی باقی مانده که قرار است، در سال ۹۴ موضوع استانداردسازی سیستم گرمایشی بسته شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در پاسخ به این سوال که ساخت چند مدرسه و پروژه آموزشی در سال ۹۴ آغاز می‌شود، گفت: در حال حاضر اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در نیمه اول سال است و در نیمه دوم سال پروژه‌های جدیدی را طراحی و آغاز خواهیم کرد که مجموعا حدود ۴۰ پروژه جدید امسال کلید می‌خورد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مشکل فضای آموزشی منطقه ۲۲ تهران حل شده یا خیر، گفت: در حال حاضر منطقه ۲۲ تهران همچنان با مشکل معضل فضای آموزشی رو به روست. فضای آموزشی در این منطقه جانمایی شده، اما هنوز ساخته نشده است و نیاز به پیگیری دارد که البته پیگیری‌های لازم صورت گرفته اما هنوز نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران ادامه داد: قرار شده از محل اعتبارات دولتی تعدادی مدرسه در منطقه ۲۲ پایتخت ساخته شود.

کد خبر : ۲۷۱۸۳۳