خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای طرح شد؛

۳ هزار پرستار خطاب به روحانی: عدالت را به سیستم درمانی بازگردانید

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۶۸۹

جمعی از پرستاران استان خراسان رضوی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار پیگیری مطالبات جامعه پرستاری و پایان دادن به تبعیض در نظام پرداخت ها بین پزشکان و پرستاران شدند.

در حالیکه ۴ ماه از تجمع پرستاران در مقابل نهاد ریاست جمهوری می‌گذرد هنوز هیچ پاسخ مثبتی از سوی مسولین عالیرتبه کشور در مورد تحقق مطالبات جامعهٔ پرستاری داده نشده است. 

به گزارش ایلنا، جمعی از پرستاران استان خراسان رضوی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار پیگیری مطالبات جامعه پرستاری و پایان دادن به تبعیض در نظام پرداخت ها بین پزشکان و پرستاران شدند.

در این نامه که به گفته ی "جواد توکلی" عضو کمیته ی پیگیری مطالبات پرستاری خراسان رضوی ، به امضای حدود سه هزار نفر از اعضای جامعه پرستاری رسیده است، ضمن تاکید بر صنفی بودن مطالبات جامعه پرستاری بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری و برقراری عدالت در نظام پرداخت‌ها تاکید شده است.

امضاء کنندگان این نامه که گروههای مختلف کادر درمان، پرستاران، فوریت‌های پزشکی ۱۱۵، تکنیسین اتاق عمل و بیهوشی هستند آمده است، که اجرای تعرفه گذاری نه تنها بار مالی برای دولت نخواهد داشت بلکه به جهت قانونمند شدن  پرداخت ها ، منجر به تسریع در روند درمان بیماران و در ‌‌نهایت کاهش هزینه‌ها خواهد شد. 

پرستاران می‌گویند، پس از تجمع ۲۳آذر ۹۳  مقابل نهاد ریاست جمهوری، که کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با نهاد ریاست جمهوری جلساتی را در جهت رفع مشکلات جامعه پرستاری برگزار کرد هنوزجوابی از سوی نهاد ریاست جمهوری به آن‌ها داده نشده است. 

متن کامل این نامه به این شرح است: 

"ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر روحانی 

با عرض سلام و آروزی سلامت برای جنابعالی و موفقیت برای دولت تدبیر و امید، اینجانبان امضاکنندگان ذیل گروههای مختلف کادر درمان) پرستاران، فوریتهای پزشکی ۱۱۵، تکنسین اتاق عمل و بیهوشی) استان خراسان (بخش دولتی و خصوصی) ضمن اعلام حمایت و همراهی با دولت محترم و همگامی با طرح تحول نظام سلامت از دولت  درخواست می کنیم تا با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب ششم تیرماه هشتادوشش عدالت در پرداخت‌ها و رفتار‌ها را در نظام سلامت عملیاتی نماید. 

ما جامعه پرستاران ضمن حمایت از کلیات طرح تحول سلامت، با توجه به آنکه هدف، رضایتمندی هر چه بیشتر مردم و کادر درمان می‌باشد، مرحله سوم طرح تحول را نیازمند به بازبینی می‌دانیم تا با رضایت همه اعضای تیم درمان شاهد بهترین عملکرد و در ‌‌نهایت بهترین نتیجه از طرح تحول باشیم .

از آنجاییکه گروههای مختلف غیر پزشک کادر درمان تاثیر بسزایی در روند بهبود بیماران بستری و کوتاه کردن دوران نقاهت بیماران از طریق آموزش دارد و همچنین بازگشت به بیمارستان به علت عوارض درمان را کاهش می‌دهد، با توجه به اینکه پرستاری با انگیزه در دراز مدت هزینه‌های درمان را بسیار کاهش خواهد داد و این به نفع اقتصاد دولت وهمچنین مردم عزیزمان خواهد بود بنابراین اجرای تعرفه گذاری و توجه ویژه به این حرفه که از ستونهای درمان به شمار می‌رود، نه تنها بار مالی نخواهد داشت بلکه سبب کاهش هزینه‌ها خواهد شد. 

ما جامعه پرستاران ضمن اعلام مجدد همبستگی با دولت تدبیر و امید وهمراهی همه جانبه با آن اعلام می‌کنیم که تمام اعتراضات و تجمعات ما صرفا صنفی بوده و از هیچ گروه یا حزبی خط نگرفته و حمایت نمی‌کنیم لذا از آن مقام محترم درخواست داریم تا با ملاقات حضوری با نمایندگان واقعی ما و بررسی موضوع، با اجرایی نمودن این خواسته احساس امنیت و عدالت را در جامعهٔ درمان تزریق نمایید که منافع چنین اقدامی به نفع همه مردم می‌باشد."

گفتنی است، آخرین تجمع بزرگ جامعه پرستاری روز ۳ اسفند ۹۳ ودر مقابل مجلس برگزار شد. پرستاران نسبت به عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و افزایش اختلاف پرداختی بین پزشکان و پرستاران پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت معترض‌اند.

کارگران خراسان رضوی کارگران بخش درمان

 

 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز