خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی:

افزایش تعداد سالمندان‌‌ رها شده / نباید صدای محرومیت‌ها خاموش شود

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد سالمندان‌‌ رها شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی گفت: مردم‌داری، ‌پیگیری و وفاداری به تعهدات سازمانی از خصوصیات مثبت هاشمی بود و این تغییر صرفا به دلیل بهبود کار‌ها است.

وی با بیان اینکه من برای انجام این جابه‌جایی‌ها استخاره کرده‌ام که خوب آمد و گمان کردم که الان وقت مناسب این تغییر مدیریت است، افزود: هیچ‌کس نباید غیر از این تصور کند، زیرا من می‌توانستم خیلی وقت پیش این تغییر مدیریت و جابه‌جایی را اعمال کنم، اما واقعا شاهد انجام اقدامات موثر در این سازمان بودم و در حال حاضر نیز اگر این اقدام صورت گرفته است، برای ایجاد تحول در این نهاد است.

ربیعی ادامه داد: مدیریت جدید می‌تواند؛ تحولات و تفکرات جدیدی را در پی داشته باشد که این امر، باعث ارتقای وضعیت موجود شده تا تحولات بیشتری را در آینده شاهد باشیم.

وی با اشاره به محسنی بندپی رئیس جدید سازمان بهزیستی گفت: ایشان روح موفقیت‌خواهی بالایی داشته و با بدنه دولت نیز تعامل نزدیک‌تری دارد و همچنین با مجلس هم ارتباط خوبی دارد و مطمئن هستم هاشمی رئیس سابق سازمان بهزیستی می‌تواند، در جای دیگری در کنار من منشا خیر باشد.

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید برخی الگوهای رفتاری را در جامعه ترویج و احیا کنیم، گفت: امروز مردم بی‌پناه شده‌اند و خصوصا در شهرهای بزرگ اتکا به هم کم شده است، لذا ضروری است سازمان بهزیستی فرهنگ خوب گذشته را احیا کند. هر چند که ما مسئول تغییر ارزش‌ها نیستیم، اما می‌توانیم گفتمانی در این خصوص ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نباید اجازه بدهیم، صدای محرومیت‌ها خاموش شود چرا که ما نماینده صداهای خاموش هستیم و باید گروههای هدف خود را توانمند کنیم. باید برای زنان بی‌سرپرست پناه‌گاه باشیم و برای کودکانی که هیچ کس نگران آن‌ها نیست، پدر و مادر باشیم.

ربیعی با اشاره به مسئله سالمندان‌‌ رها شده گفت: امروزه تعداد سالمندانی که در خیابان می‌گذارند، زیاد شده است. همچنین شاید بتوان گفت افرادی که به دلایل مختلف دچار معلولیت شده‌اند، جامعه، سیاست‌ها و مسئولان به نوعی مقصر بوده‌اند.

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تنها سه درصد مسائل معلولان مربوط به درمان است و مسئله اصلی آن‌ها عاطفه است، گفت: لذا ضروری است؛ طعم شیرین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به این اقشار بچشانیم و همزبانی را باید از این گروه‌ها شروع کرد. بهزیستی می‌تواند مهد همدلی وهمزبانی باشد و این سازمان سازمانی مهربان و پناهگاه است.

کد خبر : ۲۷۱۶۵۶