خبرگزاری کار ایران

توسط کمیته امداد جنوب غرب تهران انجام شد؛

ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان ویژه کودکان 6 تا 12 سال

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۱۶۲

مدیر کمیته امداد جنوب غرب تهران از ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان ویژه کودکان 6 تا 12 سال مشمول طرح های اکرام و محسنین این نهاد با همکاری سازمان بسیج جامعه دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل نوبخت با اشاره به اینکه دومین دوره اجرای برنامه سلامت دهان و دندان کودکان 6 تا 12سال روز جمعه با حضور منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس)، ناصر ایروانی منش مدیر کل بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره ) ،تبارک سبحانی مدیر کل کمیته امداد استان تهران و سایر مدیران و مسئولان این نهاد در درمانگاه خیریه قاسم بن الحسن (ع)برگزار شد، اظهار داشت: طرح معاینات دندانپزشکی، شناسایی پوسیدگی دندان، ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان، به همراه آموزش های مربوطه برای 70 کودک تحت حمایت این نهاد انجام شد.

وی با بیان اینکه بهداشت دهان و دندان در رشد کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، تغذیه نامناسب و همچنین عدم مراجعه به موقع به دندانپزشک، علاوه بر بیماری و از دست دادن دندان ها، هزینه های درمانی بسیار زیادی را نیز بر خانواده ها تحمیل می کند.

مدیر کمیته امداد جنوب غرب تهران با اشاره به اهمیت نقش پیشگیری از بیماری های دهان و دندان جهت جلوگیری از ابتلا به سایر بیمارهای پرهزینه و پیشرفته دهان و دندان و همچنین سایر ارگان‌های بدن،تصریح کرد: فرهنگ سازی در این زمینه و آموزش به خانواده های تحت حمایت می تواند کمک مؤثری در پیشگیری از شیوع عفونت ها و پوسیدگی دندان داشته باشد؛ چرا که ما معتقدیم پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی یادآور شد: طرح معاینات دندانپزشکی، ارائه خدمات دهان و دندان ، شناسایی پوسیدگی دندان کودکان 6 تا 12 سال تحت حمایت کمیته امداد جنوب غرب تهران با همکاری و تعامل اداره بهداشت و درمان، اکرام و محسنین کمیته امداد استان تهران، سازمان بسیج جامعه دندانپزشکی و درمانگاه خیریه قاسم بن الحسن (ع) اجرایی شد.

نوبخت ارزش ریالی هزینه های اجرای این برنامه را حدود 700 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: از این مبلغ حدود 200 میلیون ریال بابت هدایای بهداشتی و 500 میلیون ریال بابت خدمات دندانپزشکی از سوی سازمان جامعه دندانپزشکی تأمین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز