خبرگزاری کار ایران

حقانی :

انتقاد از ساخت وساز در بخشی از بوستان شقایق منطقه ۲

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۳۰۷

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: بخشی از پارک شقایق واقع در منطقه دو را دیوار کشیده‌اند و معلوم است که می‌خواهند این قسمت را برای ساخت و ساز تخریب کنند، شهرداری در این باره توضیحات لازم را ارائه دهد.

به گزارش ایلنا، محمد حقانی در یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید روز گذشته خود از روددره اوین‌درکه اظهار داشت: این عرصه ۱۵۰ هکتاری یکی از مهم‌ترین روددره‌های هفتگانه شهر تهران است.

وی افزود: اهالی این محل چندی پیش به شورا مراجعه کرده بودند و گلایه‌هایی درباره ساخت و سازهای این منطقه مطرح کردند، ما نیز از منطقه بازدید کردیم. حدود هزاران واحد مسکونی بیش از ۳۰ سال است که در این نقطه وجود دارد بدون اینکه مجوز ساخت و سازی داشته باشند. البته این افراد با طرح شهرداری همدل و همراه هستند اما شهرداری قصد دارد با نازل‌ترین قیمت زمین‌های آن‌ها را تملک کند.

حقانی افزود: بنده پیشنهاد می‌کنم به جای این اقدام به ساکنان این واحدهای مسکونی زمین معوض داده شود تا بتوانند برای خود سرپناه تهیه کنند.

وی افزود: همزمان با تخریب این خانه‌ها شهرداری مجوز ساخت در این محل را صادر می‌کند. خواهش بنده این است شهرداری در حریم این رود‌دره مجوزی برای ساخت و ساز صادر نکند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تصریح کرد: این تعرض به حقوق شهروندان است که از آن‌ها تعهد گرفته شود اگرزمینی که به شهرداری می‌دهند تغییر کاربری شد هیچ حقوقی نخواهند داشت. آزادسازی این مسیر خوب است اما شایسته نیست که اجحافی در حق شهروندان شود.

وی در ادامه اظهارات خود همچنین به پارک شقایق در منطقه دو اشاره کرد و گفت: بخشی از این پارک پوشانده شده و دور آن دیوار کشیده شده است و ظاهرا قصد دارند این بخش از پارک تخریب شود. از شهرداری می‌خواهم در این باره توضیحات لازم را بیان کند.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه اظهارات حقانی گفت: بنده نیز از پارک شقایق که تنها پارک کوچک بین ۲۴ متری فرهنگ و سعادت‌آباد است، بازدید کردم.

وی افزود: دور بخشی از این پارک ورق‌های گالوانیزه قرار داده شده و از بخش اصلی پارک تفکیک شده است. شنیده‌ها حاکی از این است که این بخش از پارک دارای سند است. بنده از رئیس شورا می‌خواهم یک نفر را به این پارک بفرستد و بخواهد تحقیقات لازم را انجام دهد. چرا که این پارک ۲۰ سال است مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد و اگر قرار باشد تغییری در آن لحاظ شود از دید عمومی برای مدیریت شهری بد است.

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار نیز گفت: رخ این زمین به گونه‌ای است که هر که آن را ندیده باشد فکر می‌کند قسمت تفکیک شده جزئی از پارک است اما این زمین از گذشته نیز دیوار داشته و مالک آن اعلام کرده زمین را بدون ارزش افزوده متری ۲۰ میلیون تومان می‌فروشد. در واقع شهرداری برای تملک این بخش باید فقط ۴۰ میلیارد تومان بابت زمین بپردازد.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا خطاب به عبداللهی گفت: نیمکت پارک در بخشی از زمین است که دور آن دیوار کشیده شده همچنین جداولی که در پارک استفاده شده در این بخش از زمین وجود دارد و کاملا مشخص است که این تفکیک را شهرداری انجام داده بنابر این در اینکه این بخش جزوی از پارک بوده شک نکنید اما به عقیده بنده به هر ترتیبی شده نباید بگذاریم در این قسمت پارک ساخت و ساز صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز