خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت امور زنان و خانواده

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۸۲۳

تفاهم‌نامه مشترکی در هفته گرامیداشت مقام زن میان سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در مراسم گرامیداشت روز مادر و هفته زن اظهار کرد: با توجه به اهمیت نقش زنان در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار امضای تفاهم‌نامه با سازمان حفاظت محیط زیست برای استفاده از پتانسیل زنان در این زمینه در دستور کار ما قرار گرفت.

وی ادامه داد: در افق ۱۴۰۴ و در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ایران کشوری با محیط زیست مطلوب ترسیم شده است، اکنون ۱۰ سال از این چشم‌انداز را پشت سر گذاشتیم و ۱۰ سال برای رسیدن به آن زمان داریم.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: امسال با قرار گرفتن در آستانه تدوین برنامه ششم با توجه به بحران‌هایی که در حوزه محیط زیست و چالش‌هایی که در حوزه زنان وجوددارد، مشارکت این دو نهاد می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.

وی اظهار کرد: مشارکت زنان و مردان در تغییرات آب و هوایی و بررسی توسعه پس از سال ۲۰۱۵ در سازمان ملل در حال بررسی است و استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت زنان در این دو حوزه نیز قابل توجه است.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف بسیج سرمایه اجتماعی جامعه زنان و دختران برای حفاظت و احیای محیط زیست با تاکید بر برنامه ششم توسعه، ایجاد ساز و کارهای لازم برای ایفای نقش موثر زنان و دختران جهت دستیابی به محیط زیست سالم و توسعه پایدار، اصلاح شیوه زندگی و ترویج فرهنگ پولی و مصرف پایدار، ارتقا دانش، ترویج سواد و اخلاق محیط زیستی با رویکرد حفظ حقوق نسل آینده منعقد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز