خبرگزاری کار ایران

چارچوب استقرار سیاست های کلی سلامت تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۷۸۹

چارچوب استقرار سیاست های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب در راستای پروژه تدوین سند راهکارهای اجرایی با تشکیل کارگروه ویژه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شد.

به گزارش ایلنا، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه تدوین سند سیاست های کلی سلامت با تاکید بر اینکه درصدد تنظیم سندی عملیاتی هستیم، گفت: مخالف سندهایی هستم که فقط در داخل ویترین می روند و از این رو از اعضای کارگروه تقاضا دارم خروجی این سند را تبدیل به سندی عملیاتی کنند.

وی افزود: در سند حاضر بر حاکمیت اصول اعتقادی، احکام و اخلاق اسلامی در تمامی ابعاد نظام سلامت، عدالت، کرامت انسانی، سلامتی همه جانبه به عنوان حق همگانی، خودباوری، استقلال طلبی در حوزه علم و فناوری مرتبط با سلامت، مسوولیت پذیری اجتماعی، تعاون و نوع دوستی و رشد و تعالی آحاد جامعه در جهت دستیابی به حیات طیبه تاکید شده است.

هاشمی یادآور شد: راهکارهای اجرایی سیاست های کلی سلامت می کوشد با توسعه و اعتلای فرهنگ عمومی نظام سلامت، رشد و ارتقا نظام سلامت در راستای تمدن سازی دانشگاه ها، پاسخگویی و مسوولیت پذیری، بهره مندی عادلانه تمامی ذی نفعان نظام سلامت و آحاد جامعه و ارتقا سلامت افراد و اولویت بخشی به پیشگیری را عملیاتی کند.

براساس این گزارش، در این جلسه که صاحبنظران بخش های مختلف حوزه سلامت حضور داشتند، هر یک نقطه نظرات خود را درمورد نحوه عملیاتی کردن سیاست های کلی اعلام کردند.

موضوعات و مواردی که در این جلسه مطرح شد شامل، مشخص شدن شیوه اجرایی سیاست ها، توجه جدی به سلامت اجتماعی و معنوی، تحقق اهداف سند چشم انداز در نحوه اجرای سیاست های کلی، ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی در اجرای سیاست ها، توجه جدی به ارائه خدمات با کیفیت در تمامی شئونات سلامت مبتنی بر اصول و ارزشهای انسانی با توجه به چالش های موجود در ارائه خدمات، شفاف بودن اقدامات در جریان اجرای سیاست ها اشاره کرد.

همچنین اعضا بر این مساله تاکید کردند که تمام برنامه های دولت بر پایه تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه باشد و همچنین خواستار آن شدند تا بندهایی که برای اجرا نیاز به لایحه و مصوبه دولت دارد، مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز