خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی نیروی انتظامی:

حضور بانوان در استادیوم‌ به صلاح آنها نیست

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۷۷۱

معاون اجتماعی نیروی انتظامی درباره حضور بانوان در استادیوم‌ها گفت: این موضوع به صلاح و در شان خانم‌ها در حال حاضر نیست، اما آنچه را که به نتیجه برسند و مصوب کنند، ما اجرا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه مهم‌ترین اقدامات ناجا در ایام نوروز را سرکشی به خانواده شهدا، برگزاری رزمایش مشترک، نظارت بر اماکن و پایش اتفاقات رخ داده، ایجاد تسهیلات ویژه برای مناطق غرب و جنوب غربی دانست و گفت: متاسفانه در این ایام ۵ نفر از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

وی همچنین افزود: شب گذشته نیز در عملیات درگیری با اشرار و معاندین در نقطه صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان ۸ تن از پرسنل مرزبان به شهادت رسیدند.

منتظر المهدی افزود: بلافاصله بعد از درگیری افراد معاند به دلیل اینکه در نقطه صفر مرزی بودیم؛ توانستند به مرز مقابل بگریزند. هم اکنون از طرف فرمانده نیروی انتظامی تیمی در منطقه حضور دارد تا مسئله را بررسی کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه توزیع اقلام فرهنگی و آموزشی در سراسر کشور تشدید اقدامات در قبال مجرمین و ساماندهی تیم‌های نامحسوس از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این نهاد است، افزود: در ایام عید با وجود افزایش سقف مسافرت‌ها تعداد تصادفات ۱۲ درصد و جان با ختگان ۱۱ درصد کاهش داشته است.

منتظر المهدی گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بررسی‌های لازم انجام شده و نشان می‌دهد که سرعت در این ایام ۳ کیلومتر افزایش داشته است.

وی بیشترین تخلفات صورت گرفته در این ایام را عدم استفاده از کمربند ایمنی، سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه اعلام کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: بیشترین علت تصادفات به دلیل خروج از سرعت مطمئنه بوده که ۳۲ درصد را به خود اختصاص می‌دهد و کمترین آن انحراف به چپ با میانگین ۱۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳، ۷۳ درصد پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌ها مصالحه شده است، گفت: با ظهور آسیب‌های اجتماعی جدید و عدم امکان گفتگوی اعضای خانواده با یکدیگر مشکلات خانواده بیشتر شده و نیروی انتظامی استفاده از مشاوره‌های لازم را حق خانواده می‌داند، از این رو تلاش کرده است با ایجاد دوایر مشاوره این امکان را در اختیار افراد قرار دهد که از مشاوره‌های مناسب بهره‌مند شوند و آسیب‌های اجتماعی را بهتر بشناسند.

وی همچنین درباره تولید و پخش فیلم و سریال با موضوع پلیس گفت: درایام عید نوروز سریال فوق سری در ۱۴ قسمت پخش شد که به دلیل مایه طنز این سریال مورد توجه مردم قرار گرفت.

منتظر المهدی تصریح کرد: در این ایام انیمیشن برای مقابله با سرقت و اعتیاد از طرف صدا و سیما پخش شد.

 معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در تلاش است تا از طریق رسانه ارتباط مناسب‌تری را با مردم برقرار کند، از همین رو به تولید سریال و برنامه‌های اینچنینی می‌پردازد. سریال فوق سری سریال طنز بود و از طریق آن ما توانستیم، برخی از پیام‌های پلیس را به صورت غیرمستقیم ارائه دهیم.

منتظر المهدی تاکید کرد: دستور کار این سریال در حقیقت افزایش مشارکت مردم با پلیس بود، چرا که بدون حضور مردم ما در ماموریت‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

 معاونت اجتماعی نیروی انتظامی همچنین گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ایام عید وقوع سرقت ۹ درصد کاهش پیدا کرده و کشف وقوع سرقت نیز ۷ درصد افزایش داشته است.

منتظر المهدی معاونت اجتماعی ناجا همچنین درباره حضور بانوان در استادیوم‌ها گفت:  انجام ماموریت‌های پلیس صرفا در راستای وظایف محوله قانون است، آنچه را که قانون تصویب کند ما اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی از منظر‌های مختلف این دیدگاه شخصی و سازمانی مبنی بر حضور بانوان در استادیوم‌ها به خصوص استادیوم‌های ورزشی فوتبال بررسی می‌شود، این موضوع به صلاح و در شان خانم‌ها در حال حاضر نیست، اما آنچه را که به نتیجه برسند و مصوب کنند،  ما اجرا می‌کنیم.

منتظر المهدی با تاکیدبر اینکه ما قانون را اجرا می‌کنیم و حافظ نظم و انظباط جامعه هستیم، افزود: به هر حال ما دیدگاه‌های خود را اعلام می‌کنیم و رای ما نیز اثر گذار است.

وی تصریح کرد: مهم این است که ما در راستای قانون انجام وظیفه می‌کنیم و اصرار و پافشاری برای اجرای مسائل فرا‌تر از قانون نداریم.

منتظر المهدی در پاسخ به سوالی درباره اسید پاشی اصفهان گفت: در تلاش هستیم تا افرادی که این اقدام را انجام داده‌اند، پیدا کنیم. به تعدادی سرنخ رسیده ایم اما چون سرنخ ها قطعی نشده اند،  نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم.

وی همچنین درباره شهادت نیروهای ناجا در خوزستان گفت: سرنخ هایی در این باره بدست آمده و تعدادی از افراد مظنون دستگیر شده‌اند و اطلاع در این باره در حال تکمیل است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز