خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روزِ طرح «داوطلب یار امداد و نجات» صورت گرفت؛

ارائه خدمات پزشکی به ۴۲۳۸ نفر از مراجعان و آسیب دیدگان سوانح

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح «داوطلب یار امداد و نجات» در چهارمین روز با بهره‌گیری از توان ۳۳۰ پزشک و پیراپزشک داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرح ناز رافع با اشاره به اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات در ایام نوروز از سوی این سازمان به تبیین این طرح پرداخت و اظهار کرد: داوطلب یار امداد و نجات در کنار طرح‌های نیابت، فرشتگان رحمت و مروجین سلامت یکی از چهار طرح مهم سازمان داوطلبان در ایام نوروز ۹۴ است که این طرح در سراسر کشور به صورت فعال در حال اجرا است.

وی ادامه داد: معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر تمامی استان‌ها در گروه مهارت از پزشکان و پیرا پزشکان داوطلب به عنوان اقشار توانمند برای خدمت رسانی به بیماران و حادثه دیدگان در سوانح بهره گیری کرده تا در اکیپ‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی از ظرفیت و تخصص آن‌ها بهره کافی برده شود.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس گزارش‌های ارسالی از ۲۸ استان کشور، در چهارمین روز از اجرای طرح مذکور، این پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در ۱۵۴ پایگاه‌ امداد مستقر شده و به ارائه خدمات پزشکی به ۴۲۳۸ نفر از مراجعان و آسیب دیدگان سوانح پرداختند.

رافع در پایان خاطرنشان کرد: پزشکان داوطلب تا پایان طرح امداد و نجات نوروزی در ساعات خاصی از روز در پایگاه‌هایی که معاونت امداد و نجات در نظر گرفته با هماهنگی معاونت داوطلبان مستقر شده و ارائه خدمت خواهند کرد.

کد خبر : ۲۶۲۰۱۵